Сбруєва Аліна АнатоліївнаSbruieva Alina AnatoliivnaСкоробагатська Оксана ІванівнаSkorobahatska Oksana Ivanivna2018-01-102018-01-102006Сбруєва, А. А. Попівська академія як феномен освітнього простору Слобідської України кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст. [Текст] / А. А. Сбруєва, О. І. Скоробагатська // Науковий вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – Луганськ : Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2006. – Вип. 34. – С. 185–187.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3503У дослідженні здійснено системний аналіз діяльності Попівської академії як феномену освітнього життя Слобідської України кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст. Автори характеризують політичні, соціально-економічні, культурно-освітні умови діяльності Попівської академії як просвітницького гуртка місцевої інтелігенції; характеризують особистість засновника академії – Олександра Паліцина, як відомого просвітника, архітектора, перекладача, культурного і суспільного діяча свого краю. З’ясовано систему ціннісних пріоритетів членів Попівської академії, яка включала теоцентричні, соціоцентричні та антропоцентричні вектори ціннісного спрямування. Висвітлення об’єктивних результатів діяльності Попівської академії дозволяє авторам говорити про неї не як про пересічний помісний культурний осередок, а як про видатний феномен освітнього простору нашої батьківщини.The research carried out a systematic analysis of the activities of the Academy as a phenomenon of the educational life of Slobidska Ukraine late XVIII - early XIX century. The authors characterize the political, socio-economic, cultural and educational conditions of the Popivka Academy as an educational circle of local intelligentsia; characterize the personality of the founder of the academy - Alexander Palitsyn, as a well-known enlightener, architect, translator, cultural and public figure of the region. The system of value priorities of the members of the Popivka Academy, which included theocentric, sociocentric and anthropocentric vectors of value orientation, was elucidated. The objective results of the Popivka Academy allows authors to speak about it not as an ordinary regional cultural center, but as a prominent phenomenon of the national educational area.ukІсторія освітиhistory of educationосвітній простір Слобідської Україниeducational area of Slobidska UkraineПопівська академіяPopivka Academyпросвітницький гуртокeducational circleОлександр ПаліцинAlexander PalitsynПопівська академія як феномен освітнього простору Слобідської України кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст.Popivka Academy as a Phenomenon of Educational Area of Slobidska Ukraine (the end of the XVIIIth - the Beginning of the XIXth Century)Article