Семеніхіна Олена ВолодимирівнаSemenikhina Olena VolodymyrivnaЧкана Ярослав ОлеговичChkana Yaroslav Olehovych2018-12-062018-12-062017Семеніхіна, О. В. Моделювання процесу формування предметної компетентності вчителя математики на засадах компетентнісного підходу [Текст] / О. В. Семеніхіна, Я. О. Чкана // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць. – Харків : ТОВ «Видавництво НТМТ», 2017. – № 4 (84). – С. 112–125.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6091У статті описано структурно-функціональну модель процесу формування математичної компетентності майбутніх вчителів фізико-математичних спеціальностей під час вивчення фахових дисциплін. Описано компоненти моделі: мету, підходи та принципи, складові методики навчання фахових дисциплін, компоненти, критерії та рівні сформованості математичної компетентності майбутніх вчителів математики. Уточнено поняття математичної компетентності, виділено комплекс підходів до її формування (системний, діяльнісний, особистісноорієнтований, інтегративний та компетентнісний), розкрито особливості реалізації цих підходів для формування математичної компетентості майбутніх вчителів математики. Наведено деякі форми організації навчального процесу, зокрема, самостійної роботи студентів для фахової підготовки майбутніх вчителів математики на засадах компетентністного підходу. Запропоновано ввести в навчальний процес вибірковий курс «Вибрані питання шкільної математики зточки зору вищої», сформульовано його мету та основні завдання.The article describes the structural-functional model of the process of forming the mathematical competence of future teachers of physical and mathematical specialties during the study of professional disciplines. The components of the model are described: the purpose, approaches and principles, components of methods of training of professional disciplines, components, criteria and levels of formation of mathematical competence of future teachers of mathematics. The concept of mathematical competence is specified, the complex of approaches to its formation (system, activity, personal orientation, integrative and competence) is highlighted, peculiarities of realization of these approaches for formation of mathematical competence of future teachers of mathematics are revealed. Some forms of organization of educational process, in particular, independent work of students for professional preparation of future teachers of mathematics on the basis of competence approach. It is suggested to introduce an optional course in the educational process "Selected issues of school mathematics from the point of view of higher", formulated its purpose and main tasks.ukкомпетентністний підхідматематична компетентністьформування предметної компетентостіпідготовка вчителя фізико-математичних спеціальностейструктурно-функціональна модельCompetency approachmathematical competenceformation of subject competenceteacher training physical and mathematical specialtiesstructural-functional modelМоделювання процесу формування предметної компетентності вчителя математики на засадах компетентнісного підходуModeling the Process of Forming the Subject Competence of a Mathematics Teacher on the Basis of a Competent ApproachArticle