Куліченко Алла КостянтинівнаKulichenko Alla Kostiantynivna2021-11-022021-11-022021Kulichenko, A. Development of Ukrainian Medical Education in the 15th – 17th Centuries: Representatives and Events [Text] / A. Kulichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 2 (106). – С. 35–45. – DOI: 10.24139/2312-5993/2021.02/035-045.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11461The article focuses on prominent Ukrainian representatives and significant events of the 15th – 17th centuries, which influenced the development of domestic medical education. Thus, Yurii Drohobych was a legendary representative of the 15th century both for Ukraine and Europe. Moreover, we found out that, according to Yu. Drohobych, medical science and education should be based on medical experience. Besides, in the late 1570s, the Ostroh Academy was founded and opened with a hospital and a medical class on the territory of modern Volhynia. Moreover, in 1593 the Zamoyski Academy was founded in Zamostia, which aimed to be a powerful center of medical education, and an educational institution for the inhabitants of the Ukrainian lands. Lviv residents S. Byrkovsky, M. Stefanides, Yan Ursyn and others worked in the academy.У статті зосереджено увагу на видатних українських представниках та ключових подіях XV – XVIІ ст., що вплинули на розвиток вітчизняної медичної освіти. Для досягнення мети було використано такі методи: аналіз, синтез, систематизація, узагальнення. У добу пізнього середньовіччя, попри духовну кризу людства, поступово виникав інтерес до античних джерел, зокрема медичних, та до людини як земної істоти з її потребами. У цей час українські землі належали різним господарям. Однак, народ не полишав надію на право бути вільним й освіченим. Юрій Дрогобич був легендарною особистістю XV ст. як для України, так і Європи. Випускник Краківського та Болонського університетів, професор цих університетів, ректор останнього, Ю. Дрогобич завдяки копіткій наполегливій праці успішно опанував медичний фах. Однією з актуальних тез Ю. Дрогобича є необхідність медичної науки й освіти базуватися на лікарському досвіді. З’ясовано, що наприкінці 1570-х рр. на території сучасної Волині було засновано й відкрито Острозьку академію з лікарнею та медичним класом. Я. Лятош був причетним до розвитку медичного напряму в Острозькій академії. Встановлено, що у 1593 р. у м. Замостя засновано Замойську академію, що за задумом польського гетьмана й мецената Я. Замойського мала б бути потужнім осередком медичної освіти та освітнім закладом для жителів українських земель. В академії працювали й львів’яни С. Бирковський, М. Стефанідес, Я. Урсин та ін. Вказано, що розширення співпраці Замойської академії з європейськими університетами, де викладали медицину, сприяли консультуванню щодо різних хвороб та здобуття ступенів медицини, зокрема такі відносини були з Падуанським університетом. У середині XVII ст. на розвиток медичної освіти у Замойській академії буди спрямовані чималі кошти та запропоновано новий навчальний план для медичного фаху. Подальшими перспективними науковими пошуками є звернення до досвіду Київської братської школи та Києво-Могилянської академії, актуалізації його значення для української медичної освіти.enmedical educationterritories of modern UkraineYurii DrohobychOstroh AcademyZamoyski AcademyYan UrsynSymon Byrkovskyiмедична освітатериторії сучасної УкраїниЮрій ДрогобичОстрозька академіяЗамойська академіяЯн УрсинСимон БирковськийDevelopment of Ukrainian Medical Education in the 15th – 17th Centuries: Representatives and EventsРозвиток української медичної освіти у XV – XVII ст.: представники та подіїArticle0000-0003-1469-381610.24139/2312-5993/2021.02/035-045