Танько Тетяна ПетрівнаTanko Tetiana Petrivna2018-02-132018-02-132016Танько, Т. П. Особливості ігрового навчання в музично-педагогічній підготовці майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів [Текст] / Т. П. Танько // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, А. Валюха, Н. П. Гуральник [та ін.]. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2016. – Вип. 2 (8). – С. 43–51.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3960У статті акцентовано увагу на значущості музично-педагогічної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів, наголошено на творчій організації навчального процесу на факультетах дошкільної освіти в педагогічних ВНЗ, висвітлено роль методик ігрового навчання в їхній підготовці до музично-естетичної роботи з дітьми.The emphasis on the significance of preschool education, provision of qualitative professional preparation of the future preschool teachers on the faculties of preschool education at the pedagogical universities has been made in the article. The role of aesthetic component, particularly in teaching music, has been highlighted. It is pointed out that preschool education faculty students’ training is conducted in many directions today, the most foreground of which are the development of the objectives and content of activities available for children of preschool age, the improvements of forms and methods of educative work, rational, literate, reflexive and creative organization of pedagogical process in practice of education institutions. Optimization process of musical and educational complex provides a number of actions aimed at provision of maximum possible learning results for the students’ preparation, updating and professionalization of disciplines content, the choice of optimal forms and methods with individual approach strategy, etc. The most effective among teaching methods are various methods of gaming teaching which can be used by the teachers both as a separate element and traditional working element (writing).ukвихователь дошкільного навчального закладурозвиток творчої самостійностіметодики ігрового навчанняфакультет дошкільної освітипедагогіка ВНЗteacher of preschool education institutiondevelopment of self-creativitymethod of gaming teachingfaculty of preschool educationpedagogy of the universitiesОсобливості ігрового навчання в музично педагогічній підготовці майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладівSpecifics of Gaming Teaching in Musical and Pedagogical Training of the Future Teachers of Preschool Education InstitutionsArticle