Ротаньова Н. Ю.Rotanova N. Yu.2021-05-192021-05-192011Ротанёва, Н. Ю. Математические задачи как средство развития логического мышления школьников 56 классов [Текст] / Н. Ю. Ротанёва // Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс – 2011» / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Інститут педагогіки АПН України ; [упорядник О. С. Чашечникова]. – Суми, 2011. – Ч. 1. – С. 72–74.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10783Показана роль занимательных задач и математических игр, как средство обучения учащихся творчески, нестандартно, самостоятельно мыслить, находить новые способы решения задач и заинтересовать математикой.The article proves the importance of entertaining maths exercises, task and games as the means of teaching the pupils to think on their own as well as creatively. Such exercises are sure to help the children to solve them in some other ways and to motivate their interest in maths.ruлогическое мышлениезанимательные задачидидактические игрыlogical thinkingentertaining exercisedidactic assignmentМатематические задачи как средство развития логического мышления школьников 5–6 классовExercises on Mathematics as Means of Developing the 5th-6th Form Pupils’ Logical ThinkingArticle