Сюй БінцзеSiui Bintsze2025-02-072025-02-072024Сюй Бінцзе Музична імпровізація як засіб розвитку творчого потенціалу підлітків [Текст] / Сюй Бінцзе // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 5 (139). – С. 53–61. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.05/053‐061https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16448У статті висвітлено особливості музичної імпровізації та її вплив на розвиток творчого потенціалу підлітків. На основі застосування широкого спектру методів наукового дослідження виокремлено основні характеристики музичної імпровізації, деталізовано поняття «музична імпровізація», охарактеризовано історичні основи становлення музичної імпровізації. Аргументовано доцільність музичної імпровізації на розвиток творчого потенціалу дітей підліткового віку. Доведено, музична імпровізація стимулює креативне мислення, сприяє емоційному вираженню та формуванню унікального музичного стилю у підлітків. Обґрунтовано, під час музичної імпровізації підлітки вчаться працювати в команді, удосконалюють навички слухання та співпраці, означений процес допомагає дітям долати страх помилок і розвивати впевненість у своїх творчих здібностях.The article highlights the features of musical improvisation and its influence on the development of adolescents' creative potential. Based on the use of a wide range of scientific research methods, the main characteristics of musical improvisation are highlighted, the concept of "musical improvisation" is detailed, the historical foundations of the formation of musical improvisation are characterized. The expediency of musical improvisation for the development of the creative potential of adolescent children is substantiated. It is proved that musical improvisation stimulates creative thinking, promotes emotional expression and the formation of a unique musical style in adolescents. It is substantiated that during musical improvisation, adolescents learn to work in a team, improve their listening and collaboration skills, and this process helps children overcome the fear of mistakes and develop confidence in their creative abilities.ukмузикаімпровізаціямузична імпровізаціятворчістьпідліткитворчий потенціалmusicimprovisationmusical improvisationcreativityadolescentscreative potentiaМузична імпровізація як засіб розвитку творчого потенціалу підлітківMusical Improvisation as a Means of Developing the Creative Potential of AdolescentsArticle0009‐0008‐6583‐537110.24139/2312‐5993/2024.05/053‐061