Акімова ОленаAkimova OlenaКузнецова ОксанаKuznetsova OksanaОдарченко ВеронікаOdarchenko Veronika2024-06-142024-06-142023Акімова, О. Інтегральна компетентність як складник професійної підготовки майбутніх фахівців спеціальності 013 Початкова освіта [Текст] / О. Акімова, О. Кузнецова, В. Одарченко // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2023. – Т.11, № 5 – С. 6–10. DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i5-001https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15028У статті узагальнено теоретичні дослідження щодо змісту інтегральної компетентності як складника професійної підготовки майбутніх фахівців спеціальності 013 Початкова освіта. Розкрито роль компетентнісного підходу, що ґрунтується на визначеному Законом України «Про освіту» змісту поняття «компетентність» та частково може бути конкретизований у характеристиці інтегральної компетентності. Представлено сьогочасний етап наукового переосмислення змісту та ролі принципу інтегрованості у ході організації освітнього процесу, що характеризується процесами поглибленого вивчення наукових передбачень про ціннісні засади інтегративності у межах компетентнісного підходу, через різнобічний аналіз поняття: у площині характеристик цілісного зв’язку складових частин; дослідження напрямів та інструментів упровадження принципу у різних варіаціях використання; визначення відповідних критеріїв інтегративності у межах психолого-педагогічних явищ в системі освіти. Схарактеризовано один із аспектів формування інтегральної компетентності, котрим виступає теорія таксономічної побудови освітніх цілей Б. Блума. Виходячи із значущості уживання таксономії в контексті систематизації освітніх цілей, теорія таксономічної побудови освітніх цілей Б. Блума схарактеризована відносно вимірювань компетентностей, сукупність яких характеризує зміст інтегральної компетентності та будується з шести провідних категорій, кожна з яких складається із певних складових елементів. Схарактеризовано поняття «інтегральна компетентність», котре презентує узагальнену місію фахової підготовки та представлена в Стандартах чи проєктах Стандартів вищої освіти України, Національній рамці кваліфікацій. Зазначено, що за змістом «інтегральна компетентність» генерує систему загальних та фахових компетентностей, які дають можливість ефективно реалізовувати трудові функції з метою надання якісних освітніх послуг.The article summarizes theoretical research on the content of integral competence as a component of the professional training of future specialists in the specialty 013 Primary education. The role of the competence approach is revealed, which is based on the content of the concept of "competence" defined by the Law of Ukraine "On Education" and can be partially specified in the characteristics of integral competence. The current stage of scientific rethinking of the content and role of the principle of integration in the course of organizing the educational process is presented, which is characterized by the processes of in-depth study of scientific predictions about the value principles of integrability within the limits of the competence approach, through a versatile analysis of the concept: in the plane of characteristics of the integral connection of constituent parts; research of directions and tools for the implementation of the principle in different variations of use; determination of relevant criteria of integrability within the limits of psychological and pedagogical phenomena in the education system. One of the aspects of the formation of integral competence, which is supported by the theory of taxonomic construction of educational goals of B. Bloom, is characterized. Based on the importance of using taxonomy in the context of systematization of educational goals, B. Bloom's theory of taxonomic construction of educational goals is characterized in terms of competence measurements, the totality of which characterizes the content of integral competence and is built from six leading categories, each of which consists of certain constituent elements. The concept of "integral competence" is characterized, which presents the generalized mission of professional training and is presented in the Standards or projects of the Standards of Higher Education of Ukraine, the National Framework of Qualifications. It is noted that the content of "integral competence" generates a system of general and professional competences that make it possible to effectively implement labor functions in order to provide quality educational services.ukінтегральна компетентністьспеціальність 013 Початкова освітакомпетентнісний підхідзагальні компетентностіфахові компетентностітеорія таксономічної побудови цілей Б. Блумаintegral competencespecialty 013 Primary educationcompetence approachgeneral competencesprofessional competencesB. Bloom's theory of taxonomic construction of goalsІнтегральна компетентність як складник професійної підготовки майбутніх фахівців спеціальності 013 Початкова освітаIntegral Competence as a Component of Professional Training Future Specialists Specialty 013 Primary EducationArticle0000-0002-0776-19080000-0003-4224-55940000-0003-1268-030910.31110/2616-650X-vol11i5-001