Хоминська Олександра АнатоліївнаДрушляк Марина ГригорівнаУдовиченко Ольга МиколаївнаKhomynska Oleksandra AnatoliivnaDrushliak Maryna HryhorivnaUdovychenko Olha Mykolaivna2022-11-032022-11-032022Хоминська, О. Підтримка вивчення стохастичної лінії в школі засобами динамічної математики [Текст] / О. Хоминська, М. Друшляк, О. Удовиченко // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2022. – Т.10, № 3. – С. 59–68. – DOI:10.31110/2616-650X-vol10i3-007https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12523Стаття присвячена проблемі використання спеціалізованих комп’ютерних засобів для підтримки навчання елементів стохастики в шкільному курсі математики. Схарактеризовано програми динамічної математики Gran1, GeoGebra, Математичний конструктор загалом та окремі комп’ютерні інструменти в них. Зокрема, інструменти щодо супроводу, спрощення розрахунків чи візуалізації випадкових величин. Наведено розв’язання окремих типових задач курсу стохастики в цих середовищах. Закцентовано увагу на програмі динамічної математики Математичний конструктор при вивченні теорії ймовірностей і математичної статистики в основній і старшій школі. Надано розв’язання окремих задач для класів з поглибленим вивченням математики, матеріали яких також можна використовувати для факультативних занять. Продемонстровано різні підходи до одержання чисельного розв’язку задачі і його «однаковість» при використанні різних способів. Показано шляхи посилення прикладної спрямованості математики і важливість формування асоціативних зв’язків між формальною математикою і життєвими задачами (проблемами) через візуалізацію експерименту з випадковими величинами та їх появою. Обґрунтовано, що програми динамічної математики та використання їх інструментарію надають вчителю можливість зробити своє спілкування з учнями більш інтенсивним, більше уваги приділити логічному аналізу умов задач, перекласти на комп’ютер рутинні технічні обчислення, візуалізувати складні для сприймання поняття стохастичної змістової лінії шкільного курсу математики.The article is devoted to the problem of using specialized computer tools to support the learning of elements of stochastics in a school mathematics course. The programs of dynamic mathematics Gran1, GeoGebra, Mathematical constructor in general, and individual computer tools in them are characterized. In particular, tools for support, simplification of calculations, or visualization of random variables. Solutions to some typical problems of the stochastics course in these environments are provided. Emphasis is placed on the dynamic mathematics program Mathematical Constructor when studying the theory of probabilities and mathematical statistics in elementary and secondary school. Solutions to individual problems for classes with advanced mathematics are provided, the materials of which can also be used for optional classes. Different approaches to obtaining the numerical solution of the problem and its "sameness" when us in different methods are demonstrated. Ways to strengthen the applied orientation of mathematics and the importance of forming associative links between formal mathematics and life tasks (problems) through the visualization of an experiment with random variables and their appearance are shown. It is substantiated that dynamic mathematics programs and the use of their tools provide the teacher with the opportunity to make his communication with students more intensive, to pay more attention to the logical analysis of the conditions of the problems, to transfer routine technical calculations to the computer, to visualize the difficult-to-perceive concept of the stochastic content line of the school mathematics course.ukстохастикастохастична лініяшкільний курс математикипрограми динамічної математикиМатематичний конструкторпрограми динамічної математикиstochasticsstochastic lineschool mathematics coursedynamic mathematics programsMathematical constructordynamic mathematics programsПідтримка вивчення стохастичної лінії в школі засобами динамічної математикиSupport for the Study of the Stochastic Line at School Using the Means of Dynamic MathematicsArticle0000-0002-9648-22480000-0002-3401-325110.31110/2616-650X-vol10i3-007