Чобанян Анна ВаружанівнаChobanian Anna VaruzhanivnaНіора КристинаNiora Krystyna2023-10-032023-10-032023Ніора К. Доцільність розвитку соціально-комунікативних навичок старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] / К. Ніора ; науковий керівник А. Чобанян // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 215–220.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13875Визначаючи серед пріоритетних напрямків роботи з дошкільниками з порушеннями інтелектуального розвитку, розвиток соціальної складової, яка зводиться по суті до соціально-комунікативних навичок. Дійсно, формування соціальних навичок (soft-skills) на сучасному етапі освіти підростаючого покоління на всіх етапах онтогенезу є дуже важливим ефектом. Приділено достатню увагу у теоретичному дослідженні іншим складовим культурного ростання дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку - формування довільних форм активності (психічної, діяльності, спілкування), позитивного ставлення до школи.Determining among the priority directions of work with preschoolers with intellectual development disorders, the development of the social component, which essentially boils down to social and communicative skills. Indeed, the formation of social skills (soft-skills) at the current stage of education of the younger generation at all stages of ontogenesis is a very important effect. Sufficient attention was paid in the research to other components of the cultural growth of older preschool children with intellectual development disorders - the formation of arbitrary forms of activity (mental, activity, communication), positive attitude to school.ukпорушення інтелектуального розвиткусоціальнокомунікативні навикидіти старшого дошкільного вікуdisorders of intellectual developmentsocial and communicative skillschildren of older preschool ageДоцільність розвитку соціально-комунікативних навичок старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвиткуFeasibility of Developing Social and Communicative Skills of Senior Pre-School Students with Intellectual Development DisabilitiesArticle