Мархель ІннаMarkhel InnaДегтяренко Тетяна МиколаївнаDehtiarenko Tetiana Mykolaivna2024-07-292024-07-292024Мархель І. Психолого-педагогічні особливості формування морально-етичних цінностей в учнів зі зниженим слухом [Текст] / І. Мархель, Т. Дегтяренко // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024. – Вип. 12. – С. 236–241.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15270У статті розкрито психолого-педагогічні особливості формування морально-етичних цінностей в учнів зі зниженим слухом початкових класів. Вони полягають у недостатньому взаємозв’язку свідомості та поведінки, характеру і почуттів, розходженні між словом і ділом, намірами, бажаннями і реальними вчинками, розумом і емоційними проявами. На теоретичному рівні доведено, що процес засвоєння етичних норм учнів зі зниженим слухом буде дієвим лише тоді, коли він комплексно впливатиме на формування знань, переконань, світогляду; формування навичок моральної поведінки; формування позитивних рис характеру і волі; формування моральних почуттів.The article reveals the psychological and pedagogical features of the formation of moral and ethical values in primary school students with hearing impairment. They consist in insufficient interrelation of consciousness and behaviour, character and feelings, differences between word and deed, intentions, desires and real actions, reason and emotional manifestations. At the theoretical level, it is proved that the process of mastering ethical norms by students with hearing impairment will be effective only when it comprehensively affects the formation of knowledge, beliefs, worldview; formation of moral behaviour skills; formation of positive character traits and will; formation of moral feelings.ukформуванняморально-етичні цінностіпсихолого-педагогічні особливостіучні зі зниженим слухоммолодший шкільний вікformationmoral and ethical valuespsychological and pedagogical featurespupils with hearing impairmentprimary school ageПсихолого-педагогічні особливості формування морально-етичних цінностей в учнів зі зниженим слухомPsychological and Pedagogical Features Formation of Moral and Ethical Values in Students with Hearing ImpairmentArticle