Verbytska AnnaВербицька Анна2023-12-142023-12-142023Verbytska, А. Compliance of Marketing Instruments by Stages of Startup Life [Текст] / А. Verbytska // Цифрова економіка та економічна безпека : науково-практичний журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. Ю. Кудріна, редкол.: В. В. Божкова, В. І. Борщ, Н. М. Вдовенко та ін.]. – 2023. – № 7 (07). – С. 46–50. – DOI: https://doi.org/10.32782/dees.7-7https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14154The paper defines the specifics of marketing activities, marketing methods and tools used at different stages of startup life cycle. The marketing approach to the allocation of stages of startup life cycle (idea – concept – prototype – finished product – launch) is substantiated. The model of the peculiarities of startup marketing is presented in the study. The proposed approach to identifying essence and key elements of startup marketing, in which marketing activity is derived from the startup life cycle stage. The results of the study complement the scientific foundations of marketing innovative products, marketing activities at different stages of the product life cycle in terms of the development of conceptual provisions for marketing startups and the use of marketing methods and tools for the development of startup by life cycle stages.Для створення стартап-продукту з високою споживчою вартістю, прискорення його виведення на ринок необхідно розробити ефективну маркетингову стратегію, використовувати відповідні маркетингові методи інструменти на всіх етапах життєвого циклу стартапу. Вибір діючих маркетингових інструментів дозволить зекономити час та ресурси на етапах від ідеї до масштабування стартапу. Маркетинг стартапів має специфічні характеристики, ключовою з яких є зв’язок маркетингових методів та інструментів із етапами життєвого циклу стартап-проєкту. Метою статті є розробка теоретичних положень щодо формування маркетингових інструментів, що забезпечують розвиток стартапу за стадіями його життєвого циклу. У статті визначено специфіку маркетингової діяльності, маркетингові методи та інструменти, що використовуються на різних етапах життєвого циклу стартапу. Обґрунтовано маркетинговий підхід до виділення етапів життєвого циклу стартапу (ідея – концепт – прототип – готовий продукт – запуск). У дослідженні представлена модель особливостей стартап-маркетингу. Запропоновано підхід до визначення сутності та ключових елементів стартап-маркетингу, в якому маркетингова діяльність є похідною від стадії життєвого циклу стартапу. У моделі маркетинг стартапу диференціюється на маркетинг ідеї, маркетинг продукту та маркетинг відносин між продуктом і ключовими споживачами. Поступово з перетворенням ідеї в готовий продукт маркетинг ідей трансформується в маркетинг інноваційного продукту, відтак, з першої стадії стартапу необхідно тісно взаємодіяти з цільовими споживачами інновацій, або цілеспрямовано їх шукати через дослідження споживачів, тестування ідей і концепцій, що дозволяє істотно знизити маркетингові ризики неприйняття прототипу. Результати дослідження доповнюють наукові засади маркетингу інноваційної продукції, маркетингової діяльності на різних етапах життєвого циклу продукту в частині розробки концептуальних положень маркетингу стартапів та використання маркетингових методів та інструментів розвитку стартапу протягом етапів життєвого циклу.enthe startup life cyclemarketing instrumentsdigital marketingstartup promotionжиттєвий цикл стартапуінструменти маркетингуцифровий маркетингпросування стартапуCompliance of Marketing Instruments by Stages of Startup LifeВідповідність маркетингових інструментів за стадіями життєвого циклу стартапуArticlehttps://orcid.org/0000-0001-7805-1412https://doi.org/10.32782/dees.7-7