Семеног Олена МиколаївнаSemenoh Olena Mykolaivna2023-09-072023-09-072023Семеног, О. М. Формування читацької грамотності учнів: від теорії до практики [Текст] / О. М. Семеног // Українські студії в європейському контексті : збірник наукових праць.– 2023. – Вип. 6. – С. 108–121.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13792У статті здійснено огляд нормативних документів, наукових напрацювань щодо понять «читання», «читацька Українські студії в європейському контексті. №6. 2023 109 грамотність учнів». На прикладі діяльності ресурсного центру професійного розвитку учителя української мови і літератури в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка окреслено окремі аспекти методичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до формування читацької грамотності учнів, зокрема 5- 6 класів НУШ. Означено, що це спеціально організований, компетентнісно орієнтований освітній процес, який здійснюється на освітніх рівнях «бакалавр», «магістр» з урахуванням, зокрема, особистісного, компетентнісного, діяльнісного, текстоцентричного підходів.The article provides an overview of scientific developments regarding reading, reading literacy. On the example of the activity of the resource centre for the professional development of the teacher of Ukrainian language and literature at the A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University, it is drawn distinct aspects of methodological training of future teachers of the Ukrainian language and literature for the formation of reading skills literacy students, in particular 5-6 grades of NUS. It was determined that this is a specially organized, competency-oriented educational process carried out at the “bachelor’s” and “master’s” educational levels, taking into account, in particular, personal, competency-based, activity-based, text-centric approaches.ukчитаннячитацька грамотність учнівPISA-2018методична підготовка майбутніх учителівресурсний центр професійного розвитку учителя української мови і літературиregarding readingreading literacymethodological training of future teachers of the Ukrainian language and literatureresource centre for the professional development of the teacher of Ukrainian language and literatureФормування читацької грамотності учнів: від теорії до практикиFormation of Students’ Reading Literacy: From Theory to PracticeArticle