Каплінський ВасильKaplinskyi Vasyl2024-06-192024-06-192022Каплінський В. Розвиток професійної ідентичності студентів педагогічного коледжу шляхом застосування прийомів педагогічної рефлексії [Текст] / В. Каплінський // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 9-10 (123-124). – С. 173–182. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.06/173-182https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15069У статті описано методику проведення рефлексивних практикумів як засобу розвитку професійної ідентичності майбутнього педагога, студента педагогічного коледжу. Під час таких занять студенти аналізують конфліктні педагогічні ситуації, що викликаються поганою поведінкою дитини, яка має чотири основні причини. Завдання майбутнього педагога – відстежити власний емоційний стан під час негайної реакції на ситуацію, назвати провідну емоцію, визначити причину небажаної поведінки дитини, а потім уточнити, яка ж емоція була первинною. Такі рефлексивні практикуми проводяться одразу після активної педагогічної практики і дозволяють майбутнім педагогам не просто відстежувати свої емоційні реакції, осмислюючи стратегії власної поведінки в складних педагогічних ситуаціях, а й поглиблюють усвідомлення власної професійної відповідальності, сприяють засвоєнню системи професійних цінностей, розвивають професійну ідентичність. Остання являє собою усвідомлене і позитивно емоційно забарвлене почуття належності до професійної освітянської спільноти. Професійна ідентифікація – складова професійної самосвідомості особистості, вона передбачає прийняття провідних професійних ролей, цінностей та норм, наявність мотиваційних структур, які спонукають студента педагогічного коледжу до ефективної професійної діяльності. Досягнення професійної ідентичності знижує тривожність, невпевненість, авторитарність, підвищує особистісний потенціал.ukпрофесійна ідентифікаціяцінностіпедагогічна етикапрофесійна відповідальністьрефлексіяемоційний стан педагогарефлексивний практикумprofessional identificationvaluespedagogical ethicsprofessional responsibilityreflectionemotional state of the teacherreflective seminarРозвиток професійної ідентичності студентів педагогічного коледжу шляхом застосування прийомів педагогічної рефлексіїDevelopment of the Professional Identity of Students of the Pedagogical College Through the Use of Methods of Pedagogical ReflectionArticle0000-0003-0829-107910.24139/2312-5993/2022.09-10/173-182