Усенко Н. М.Usenko N. M.2018-05-232018-05-232011Усенко, H. M. Механізми творчої діяльності у формуванні пізнавальної самостійності старшокласників [Текст] / H. M. Усенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. В. Єременко, О. В. Михайличенко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 4–5 (14–15). – С. 262–269.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4830Самореалізація пізнавально-творчого потенціалу учнів, зокрема такоо його важливого компонента, як пізнавальна самостійність, на сьогодні вважається провідною вимогою до сучасної освіти. У статті розкриваюто основні змістові характеристики і наведено приклади застосування в евристичному навчанні механізмів пізнавально-творчої діяльності, які забезпечують успішне формування значущої особистісної якості старшокласників - пізнавальної самостійності.Cognitive and creative pupil's potential, such important element as cognitive independence can be considered one of the most important demands to modern education. Some main features and the examples of using cognitive and creative activity in heuristic education are given in the article. They can provide a successful forming of a valuable personal feature of seniors like cognitive independence.ukевристичне навчаннясамостійна роботапізнавальна самостійністьнавчальна технологіямеханізми творчостіпізнавально-творча діяльністьheuristic educationindependent workcognitive independenceeducation technologymechanisms of creativitycognitive and creative activityМеханізми творчої діяльності у формуванні пізнавальної самостійності старшокласниківMechanisms of Creative Activity in Forming of Cognitive Independence of Senior PupilsArticle