Гупал Марина ОлексіївнаHupal Maryna Oleksiivna2018-05-312018-05-312011Гупал, М. О. Сприятливий соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі та шляхи його формування [Текст] / М. О.Гупал // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. О Лазарев, О. І. Огієнко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 2 (12). – С. 12–19.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4888У статті подано визначення соціально-психологічного клімату педагогічного колективу, його показників, які сприяють ефективній роботі школи; конкретизовано його функції, які він повинен виконувати. На підставі аналізу теоретичних досліджень зроблено спробу визначення шляхів формування сприятливого соціально- психологічного клімату, впливу педагогічного колективу на колектив учнів як одного з факторів їх спільної ефективної навчальної! виховної діяльності.In the article the determinations of social-psychological climate, its indexes which promote an effective work of school are given; functions which it must execute are specified there. On the basis of analysis of theoretical researches an attempt to define the ways of forming favourable social-psychological climate, influence of teaching stuff on the students' stuff as one of factors of their joint effective educational and educator activity is done.ukсоціально-психологічний кліматгрупоутвореннягрупова сумісністьстиль керівництваміжособистісні відносинисамовизначеннявзаєминипедагогічний колективучнівський колективsocial-psychological climatetrunkinggroup compatibilitystyle of guidanceinterpersonal relationsself-determinationmutual relationsteaching stuffstudents' stuffСприятливий соціально-психологічний клімат у педагогічному колективі та шляхи його формуванняFavourable Social-Psychological Climate in a Teaching Stuff and Ways of its FormingArticle