Недайвода Ю. В.Nedaivoda Yu. V.2018-10-082018-10-082018Недайвода, Ю. В. Шкільний музей як осередок виховання патріотизму та національної свідомості учнів [Текст] / Ю. В. Недайвода // Теорія та методика навчання суспільних дисциплін : науково-педагогічний журнал / Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: М. Б. Євтух, В. С. Бугрій, Г. Ю. Ніколаї та ін.]. – [Суми] : СумДПУ [ім. А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (6). – С. 55–58.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5447У статті розкриваються методи та прийоми виховання патріотизму та національної свідомості учнів, досліджується місце і роль музейно - педагогічних засобів у навчально-виховному процесі, аналізується діяльність музею при навчальному закладі як важливого засобу формування всебічно розвиненої особистості, подаються основні завдання шкільного музею як динамічного, інтерактивного освітнього простору, характеризується діяльність музею краєзнавчого профілю.Abstract: The present article deals with the methods and techniques of national education, discusses the role of patriotism and national consciousness of students. The place and the role of museum in the educational process are identified. The author analyzes the activity of the museum at an educational institution as an important means for the formation of a fully developed personality. Much attention is given to the main tasks of the school museum as a dynamic, interactive educational space. The activity of local history museum is described.ukпатріотизммузейне середовищевиховання особистостімузейно-педагогічні принципиметоди та прийомимузей при навчальному закладіpatriotismmuseum environmentpersonality upbringingprinciples in museum pedagogymethods and techniquesmuseum at an educational institutionШкільний музей як осередок виховання патріотизму та національної свідомості учнівSchool Museum as the Center of Education of Patriotism and National Consciousness of StudentsArticle