Каленик Михайло ВікторовичKalenyk Mykhailo Viktorovych2017-04-262017-04-262015Каленик, М. В. Наступність у формуванні компонентів змісту шкільного курсу фізики [Текст] / М. В. Каленик // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені І. Огієнка, 2015. – Вип. 21. – С. 67–71.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1783У статті обґрунтовуються способи здійснення наступності в процесі формування фізичних понять між початковою i основною ступенями освіти з урахуванням сенситивних особливостей учнів та з метою підвищення якості навчальних досягнень учнів. Пропонується методика формування компонентів змісту шкільного курсу фізики в учнів основної та старшої школи з урахуванням наступності між пропедевтичним та основним змістом курсу фізики. У статті обґрунтовуються поняття та стан проблеми наступності у фізичній освіті, виділяються основні види порушень наступності у формуванні предметної компетентності та вказуються основні шляхи їх подолання, на прикладах формування понять про фізичну величину та раціональні способи навчальної діяльності пропонується методика формування компонентів змісту шкільного курсу фізики в учнів основної та старшої школи.Іn the article substantiates the ways of the continuity in the process of formation of physical concepts between the initial i primary levels of education, taking into account the sensitive characteristics of students and to improve the quality of students' knowledge. The technique of formation of components of the content of school physics course students primary and high school in view of the continuity between the propaedeutic and the main content of the course of physics. The article substantiates the concept and status of the problem of succession in the physical education, highlighted the main types of violations of continuity in the formation of the subject competence and identifies the main ways to overcome them, the examples of the formation of concepts about the physical size and rational ways of learning activities proposed method of forming components of the content of school physics course students primary and high school.ukнаступністьформуваннякомпонент зміступредметна компетентністьцикл навчального процесусенситивні особливостіструктурування навчального змістураціональні способи діяльностіcontinuitycomponent contentloop learning processstructuring educational contentformationsubject matter expertisesensitive special featuresrational means of activityНаступність у формуванні компонентів змісту шкільного курсу фізикиContinuity in Shaping the Content of Component School Physics CourseArticle