Бараболя M. M.Barabolia M. M.2018-09-032018-09-032011Бараболя, M. M. Передумови професійного розвитку вчителя математики в умовах реформування вищої та середньої освіти [Текст] / M. M. Бараболя // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. О Лазарев, О. І. Огієнко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (11). – С. 403–409.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5207У статті виділено й описано ознаки реформування вищої і середньої школи. проаналізовано їх вплив на професійний розвиток учителя математики. Більш детально описано вплив використання кредитно-трансферної системи організації навчального процесу, вдосконалення освіти дітей з вадами психофізичного розвитку та дітей національних меншин у системі закладів суспільного виховання; оновлення змісту природничо-математичноїосвіти.The basic definitions of high and secondary school reforming are determined, their influence of professional development of teacher of mathematics is analyzed in this article. The influence of credit transferring system on educational process usage, the improvement of education of children with special needs and the children of national minorities in education establishments system; renewing of natural and mathematics education content are analysed in detail.ukпрофесійна компетентністьвища освітасередня освітареформи освітивчитель математикипрофесійний розвитокпрофільне навчанняінноваційні технологіїprofessional competencehigher educationsecondary educationformation reformsmathematics teacherprofessional developmentprofile educationinnovative technologiesПередумови професійного розвитку вчителя математики в умовах реформування вищої та середньої освітиPreconditions of Professional Development of the Mathematics Teacher in the Conditions of Reforming of the Higher and Secondary EducationArticle