Мартиненко Дар’я ВолодимирівнаMartynenko Daria Volodymyrivna2017-12-012017-12-012013Мартиненко, Д. В. Розвиток освіти на Лівобережній та Слобідській Україні у XVIII ст.: джерелознавчий аспект [Текст] / Д. В. Мартиненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 4 (30). – С. 42–53.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3016У статті здійснено джерелознавчий аналіз розвитку освіти на Лівобережній та Слобідській Україні у XVIII ст.; наведено різні підходи до вивчення документів. Подано авторську класифікацію джерельної бази обраної проблеми, в основу якої покладено родовидові ознаки: офіційні документи та діловодна документація (архівні й опубліковані); матеріали особистого походження (щоденники, листи, спогади сучасників, свідчення іноземців); навчальна література, наукові та художні твори. Доведено високу інформаційну насиченість і значимість вітчизняних архівосховищ.The analysis of sources of education development in Left-bank and Sloboda Ukraine in the XVIII century is performed; different approaches to documents investigation are given. The author’s own classification of sources on the investigated problem based on generic features is presented: official and record-keeping documents (archived and published); personal materials (diaries, letters, reminiscences of contemporaries, testimonies of foreigners); instructional literature, scientific and artistic works. High level of information saturation and significance of native archive repository is proved in the article.ukосвіта Україниджерелознавствокласифікація джерелвітчизняні архівосховищаeducation in Ukrainesource studyclassification of sourcesnative archive depositoriesРозвиток освіти на Лівобережній та Слобідській Україні у XVIII ст.: джерелознавчий аспектDevelopment of Education in Left-Bank and Sloboda Ukraine in 18th Century: Source Study AspectArticle