Король Олена МиколаївнаKorol Olena MykolaivnaКорнус Олеся ГригорівнаKornus Olesia HryhorivnaКорнус Анатолій ОлександровичKornus Anatolii OleksandrovychДанильченко Олена СергіївнаDanylchenko Olena Serhiivna2022-01-102022-01-102021Специфіка застосування міжпредметних зв’язків і професійно-спрямованих завдань в освітньому процесі геоінформатичної підготовки бакалаврів географічних спеціальностей [Текст] / О. М. Король, О. Г. Корнус, А. О. Корнус, О. С. Данильченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. – Суми, 2021. – Випуск 1 (18). – С. 21–30. – DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5770051.2519-2361https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11731В умовах жорсткої конкуренції на ринку освітніх послуг гостро постала потреба у впровадженні в освітній процес підготовки бакалаврів географічних спеціальностей ГІС-технологій та підходів і завдань, близьких до реалій професійної діяльності. Метою дослідження є розгляд специфіки застосування міжпредметних зв’язків і професійно-спрямованих завдань в освітньому процесі геоінформатичної підготовки бакалаврів географічних спеціальностей. У дослідженні, в якості методологічної основи професійної підготовки бакалаврів географічних спеціальностей, підібрані загальнодидактичні і специфічні принципи. Серед загальнодидактичних принципів обраний принцип міжпредметних зв’язків для з’ясування впливу на зміст та розмір знань, формування важливих прийомів самостійної роботи. Завдяки йому з’являється можливість будувати навчання нового програмного матеріалу з урахуванням змісту суміжних навчальних дисциплін. Серед специфічних принципів обрано принцип впровадження професійно-спрямованих завдань задля обґрунтування співвідношення фундаментальних і спеціальних знань, їх оптимального об’єднання, яке дає можливість вирішувати професійні завдання. У дослідженні розглянуто використання ГІС-технологій в освітній діяльності, як інструменту впровадження міжпредметних зв’язків та професійно-спрямованих завдань. Адже ці технології дозволяють якісно змінити зміст географічної освіти та сприяють засвоєнню студентами нових знань, умінь та навичок. ГІС-технології дають можливість не обмежуватися аудиторною роботою, а завдяки моделюванню дослідити потенційні маршрути екскурсій та територію ймовірних польових практик, а також допомагають презентувати результативний матеріал, демонструвати географічні явища та процеси. Матеріали наукової роботи мають інтерес для майбутніх бакалаврів географії і вчителів географії, методистів, учителів та викладачів географії.In conditions of fierce competition in the market of educational services there is an urgent need for the introduction of GIS technologies, principles and tasks close to the realities of professional activity in the educational process of training bachelors of geographical specialties. The purpose of the study is to find out the specifics of application of interdisciplinary links and professionally-oriented tasks in the educational process of geoinformatics training of bachelors of geographical specialties. In the research as a methodological basis for the professional training of bachelors of geographical specialties general didactic and specific principles have been selected. Among the general didactic principles, the principle of interdisciplinary links has been chosen to clarify the impact on the content and scope of knowledge, formation of important techniques for independent work. Thanks to it, it is possible to build a new curriculum based on the content of related disciplines. Among the specific principles, the principle of implementation of professionally-oriented tasks has been chosen to substantiate the ratio of fundamental and special knowledge, their optimal combination, which allows solving the professional problems. The implementation of this principle is possible through the involvement of elective disciplines and the inclusion of a variable part of professional disciplines. The study considers the use of GIS technologies in educational process as a tool for the application of interdisciplinary links and professionally-oriented tasks, as these technologies allow us to qualitatively change the content of geographical education and promote the acquisition of new knowledge, skills and abilities by students. GIS technologies make it possible not to be limited by classroom work; through modeling to explore potential excursion routes and the area of probable field practices and also help to present the resulting material, to demonstrate geographical phenomena and processes. The materials of the scientific work are of great interest to future bachelors of geography and teachers of geography, methodologists, teachers and lecturers of geographyukміжпредметні зв’язкиinterdisciplinary linksгеоінформатична підготовкаgeoinformatics trainingбакалаври географічних спеціальностейbachelors of geographical specialtiesСпецифіка застосування міжпредметних зв’язків і професійно-спрямованих завдань в освітньому процесі геоінформатичної підготовки бакалаврів географічних спеціальностейThe Specifics of the Application of Interdisciplinary Links and Professionally-oriented Tasks in the Educational Process of Geoinformatics Training of Bachelors of Geographical SpecialtiesArticlehttps://doi.org/10.5281/zenodo.5770051