Басенко НаталіяBasenko NataliiaЦаренюк ОлександраTsareniuk Oleksandra2023-09-252023-09-252023Басенко Н. Інклюзія в дошкіллі: теоретичний аспект [Текст] / Н. Басенко, О. Царенюк // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 12–17.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13833У статті представлено результати теоретичного аналізу проблеми організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Аналіз спеціальної літератури та практичний досвід роботи засвідчив низку переваг інклюзивного навчання для усіх суб’єктів освітнього процесу. Акцентовано увагу на важливої ролі керівника закладу дошкільної освіти у напрямі забезпечення умов навчання і виховання дітей в установленому законодавством порядку. Визначено, що запорукою успішної реалізації інклюзивного навчання є ефективна співпраця вихователів, фахівців, батьків та дітей. Здійснений у роботі теоретичний аналіз засвідчив, що впровадження інклюзивної освіти у заклади дошкільної освіти є основним шляхом забезпечення якомога раннього інтегрування дітей у соціальне середовище.The article presents the results of a theoretical analysis of the problem of organizing inclusive education in preschool education institutions. The analysis of special literature and practical work experience proved a number of advantages of inclusive education for all subjects of the educational process. Attention is focused on the important role of the head of a preschool education institution in the direction of ensuring the conditions of education and upbringing of children in accordance with the procedure established by legislation. It was determined that the key to the successful implementation of inclusive education is the effective cooperation of educators, specialists, parents and children. The theoretical analysis carried out in the work proved that the introduction of inclusive education in preschool education institutions is the main way to ensure the earliest possible integration of children intothe social environment.ukінклюзивна освітаінклюзивне навчаннязаклад дошкільної освітикерівник закладупедагогічні працівникибатькидіти з особливими освітніми потребамиinclusive educationinclusive learningpreschool education institutionhead of the institutionteaching staffparentschildren with special educational needsІнклюзія в дошкіллі: теоретичний аспектInclusion in Preschool: Theoretical AspectArticle