Мозгова Дар’я РостиславівнаMozghova Dar’ia RostyslavivnaЗігунова Інна СергіївнаZihunova Inna Serhiivna2025-05-152025-05-152024Мозгова Д. Використання територіального брендингу для розвитку регіонального туризму [Текст] // Д. Мозгова, І. Зігунова / Актуальні питання розвитку туристських дестинацій колективна монографія : присвячено 100-річчю Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка / за ред. І. С. Зігунової. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024. – С. 21–58.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16960Українська туристична індустрія активно інтегрується у світову туристичну бізнес-спільноту. Розвиток туризму стимулює збільшення робочих місць у малому та середньому бізнесі, сприяючи розширенню таких секторів економіки як транспорт, індустрія гостинності, послуги зв’язку, торгівля, будівництво. В епоху глобалізації світової економіки важливу роль відіграють глобальні корпорації та бренди, а також особливого змісту набуває процес позиціонування дестинацій з метою створення власного унікального та неповторного туристичного образу. На сьогодні відбувається зростання кількості територій, що використовують комплекс маркетингових заходів з метою розвитку туризму в регіоні, серед яких дедалі більшої популярності набуває територіальний брендинг, як засіб формування позитивного ставлення до регіону та його упізнаваності. Створення позитивного образу дестинації, з унікальною туристичною складовою, поступово стає необхідною умовою для розвитку туристичної галузі. У роботі висвітлені концептуальні підходи щодо розуміння та формування бренду території, розглядаються моделі, які отримали найбільше практичне втілення у створенні тери- торіальних брендів, аналізується практика розробки та просу- вання туристичних брендів українських регіонів. Особливе місце приділяється етапам розробки туристичного бренду. Автори звертають увагу на стан та перспективи розвитку туристичного брендування Сумського регіону. Наголошено, що національний бренд не лише сприяє поширенню інформації про державу на світовій туристичній арені, але й формує міжнародну громадську думку про неї в суспільстві, зміцнюючи її імідж та забезпечуючи розвиток. Визначено необхідність створення державної брендингової стратегії, яка б змогла позиціонувати країну на світовій туристичній карті та популяризувати не тільки іноземний, але й внутрішній туризм.The article highlights conceptual approaches to understanding and forming a territory brand, examines models that have received the greatest practical implementation in creating territorial brands, and analyzes the practice of developing and promoting tourist brands in Ukrainian regions. Special attention is paid to the stages of developing a tourist brand. The authors draw attention to the state and prospects for the development of tourism branding in the Sumy region. It is emphasized that the national brand not only contributes to the dissemination of information about the state in the world tourism arena, but also forms international public opinion about it in society, strengthening its image and ensuring development. The need to create a state branding strategy that would be able to position the country on the world tourism map and popularize not only foreign, but also domestic tourism is identified. The Ukrainian tourism industry is actively integrating into the global tourism business community. The development of tourism stimulates the increase in jobs in small and medium-sized businesses, contributing to the expansion of such economic sectors as transport, the hospitality industry, communication services, trade, construction. In the era of globalization of the world economy, global corporations and brands play an important role, and the process of positioning destinations in order to create their own unique and unrepeatable tourist image acquires special meaning. Today, there is an increasing number of territories that use a set of marketing measures to develop tourism in the region, among which territorial branding is becoming increasingly popular as a means of forming a positive attitude towards the region and its recognition. Creating a positive image of a destination, with a unique tourist component, is gradually becoming a necessary condition for the development of the tourism industry.ukтуризмбрендбрендингтуристична дестинаціярегіонтериторіярозвитокbrandbrandingtourist destinationterritory brandingregional tourismregional brandingВикористання територіального брендингу для розвитку регіонального туризмуUsing of Territorial Branding for the Development of Regional TourismBook chapter