Гуляс Інеса АнтонівнаHulias Inesa Antonivna2025-10-282025-10-282025Гуляс І. Атрибутивні ознаки особистості студентів практичних психологів як чинники психологічного резилієнсу [Текст] / І. Гуляс // Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. С. Б. Кузікова, редкол.: А. В. Вертель, А. Н. Гірняк, І. А. Гуляс та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 1. – С. 30–35. – DOI: 10.32782/psyspu/2025.1.4https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17514У статті представлено результати емпіричного дослідження атрибутивних ознак особистості студентів практичних психологів як чинників психологічного резилієнсу. Здійснено огляд наукових праць, у яких висвітлено ключові аспекти досліджуваного питання. Використано методи: теоретичні – аналіз, систематизація і узагальнення наукової літератури з розглядуваної проблеми; емпіричні – анкетування для збору даних щодо особистісних характеристик здобувачів освіти, їхніх психологічних реакцій і факторів стресостійкості; для кількісного аналізу – математичні. Розроблено авторську анкету. Виявлено, що опитані загалом мають базові якості для успішної роботи (гнучкість, рефлексивність, орієнтація на результат тощо), однак рівень їх самовпевненості й оптимізму варіюється; частина респондентів потребує розвитку навичок подолання труднощів, мотиваційної саморегуляції, внутрішньої стійкості та самопідтримки; майбутні психологи не завжди використовують про-фесійну допомогу; частина респондентів важко відповідають на запитання щодо власного досвіду подолання труднощів; загалом, рівень психологічної стійкості високий, проте майже третина опитаних перебувають на середньому рівні. У цьому зв’язку запропоновано практичні рекомендації: підвищити впевненість та оптимізм опитаних через тренінги, коучинг, майстер-класи; впровадити програми для подолання бар’єрів адаптації, стратегії адаптивної поведінки й управління стресом; розробити тренінги з методик саморегуляції, постановки цілей і подолання криз; організувати семінари для розвитку внутрішніх ресурсів і подолання викликів; формувати культуру використання супервізії та консультацій для професійного зростання; включити рефлексивні практики й інтроспективні методики для усвідомлення власних ресурсів; інтегрувати техніки управ-ління стресом і емоційної регуляції.The article presents the results of an empirical study of the attributive personality traits of students of practical psychologists as factors of psychological resilience. A review of scientific works was carried out, which highlighted the key aspects of the researched issue. The following methods were used: theoretical – analysis, systematization and generalization of scientific literature on the problem under consideration; empirical – questionnaires to collect data on the personal characteristics of education seekers, their psychological reactions and stress resistance factors; for quantitative analysis – mathematical. An author's questionnaire was developed. It was found that the respondents generally have basic qualities for successful work (flexibility, reflexivity, result orientation, etc.), however, the level of their self-confidence and optimism varies; some respondents need to develop skills in overcoming difficulties, motivational self-regulation, internal stability and self-support; future psychologists do not always use professional help; some respondents find it difficult to answer questions about their own experience of overcoming difficulties; In general, the level of psychological resilience is high, but almost a third of respondents are at an average level. In this regard, practical recommendations are proposed: increase the confidence and optimism of respondents through training, coaching, master classes; implement programs to overcome adaptation barriers, strategies for adaptive behavior and stress management; develop training on self-regulation techniques, goal setting and crisis management; organize seminars to develop internal resources and overcome challenges; form a culture of using supervision and consultations for professional growth; include reflective practices and introspective techniques for awareness of one's own resources; integrate stress management and emotional regulation techniques.ukрезилієнсадаптивність до змінупевненість у собіджерела підтримкизміцнення стресостійкостіпрактичний психологособистістьresilienceadaptability to changeself-confidencesources of supportstrengthening stress resistancepractical psychologistpersonalityАтрибутивні ознаки особистості студентів практичних психологів як чинники психологічного резилієнсуAttributive Personality Traits of Psychology Students as Factors of Psychological ResilienceArticle0000-0002-4960-401110.32782/psyspu/2025.1.4