Довгополова Ганна ГеннадіївнаDovhopolova Hanna Hennadiivna2017-12-082017-12-082016Dovhopolova, H. H. The School-Level Factors of Effective Schooling / H. H. Dovhopolova // Вісник Черкаського університету : збірник наукових праць Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького. Серія : "Педагогічні науки". – Черкаси : Бізнес-інноваційний центр Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, 2016. – № 9. – С. 75–80.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3078У поданій статті проаналізовано основні роботи англомовних дослідників у галузі освітнього менеджменту та теорії освіти (Р. Едмондз, Д. Левін, Р. Марзано, П. Саммонс, Дж. Ширинс) у контексті визначення факторів шкільного рівня, що зумовлюють наявність високих навчальних досягнень учнів. Доведено, що попри наявні відмінності в переліку факторів шкільного рівня у працях різних науковців, серед них можна виокремити п’ять основних. Визначено, що такими факторами є: колегіальність і професіоналізм, складні цілі та ефективний зворотний зв'язок, участь батьків і спільноти, безпечне і впорядковане середовище, обґрунтований і життєздатний навчальний план.The article analyzes the main works of English researchers in the field of educational management and theory of education (R. Edmonds, D. Levin, R. Marzano, P. Sammons, John. Shirins) in the context of determining factors of school level, contributing to high educational achievements of students. It is proved that in spite of the differences in the list of factors of the school level in the writings of various scholars, among them we can distinguish five main. It is determined that these factors are: collegiality and professionalism, challenging goals and effective feedback, parental and community safe and orderly environment, a reasonable and viable curriculum.enосвітній менеджментуправлінняшкільний рівеньефективність навчаннянавчальні досягненняeducational managementmanagementschool leveleffective scoolingacademic achievementsThe School-Level Factors of Effective SchoolingФактори шкільного рівня, що визначають ефективність навчанняArticle