Свиридюк ВіраSvyrydiuk Vira2023-04-102023-04-102023Свиридюк, В. Мовний портфель як сучасний засіб навчання в умовах самостійної роботи майбутніх викладачів німецької мови [Текст / В. Свиридюк // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Л. О. Петриченко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2023. – Т.11, № 3 – С. 32–38. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i3-005https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13270У статті розглядаються можливості використання мовного портфеля для організації і оптимізації самостійної навчальної діяльності майбутніх викладачів з метою оволодіння міжкультурною іншомовною комунікативною компетентністю. Охарактеризовано мовний портфель як засіб навчання іноземної мови і культури. Окреслено його структурні складові та їх функції під час формування навичок і вмінь німецькомовного спілкування. Наведено приклади змістових складових для самоконтролю і самооцінювання мовленнєвих продуктів у говорінні. Проілюстровано бланк самооцінювання для визначення рівня міжкультурного аспекту, який охоплює культурологічний і комунікативний складники та культурний релятивізм у контексті комунікації німецькою мовою. Проаналізовано фахову літературу з проблеми використання мовного портфеля і зазначено його інновативність щодо створення можливостей індивідуалізації освітньо-виховного процесу і творчого підходу до оволодіння міжкультурною іншомовною комунікативною компетентністю. Використання мовного портфеля майбутніми викладачами надає освітньому процесу інноваційних характеристик, що стимулює індивідуальну, групову самостійну роботу з метою удосконалення німецькомовних навичок і вмінь на міжкультурному рівні. Представлені зразки бланків самооцінювання у говорінні можуть бути упроваджені в освітньо-виховний процес майбутніх викладачів німецької мови. Автор описує компоненти мовного портфеля, зокрема “Мовний паспорт”, “Мовну біографію”, “Досьє” та зазначає їх зміст. У статті розмежовуються стандартизовані європейські мовні портфоліо та мовні портфоліо, які можуть слугувати окремо для досягнення мовних, мовленнєвих, лінгвосоціокультурних цілей і поєднуватись із навчально-методичним матеріалом з дисципліни німецької мови. Наведено ряд переваг упровадження мовного портфеля з метою моделювання німецькомовного середовища за допомогою інтернет-технологій, зокрема блогу, що надає зручності для його використання.The article examines the possibilities of using a language portfolio to organize and optimize independent educational activities of future teachers with the aim of mastering intercultural foreign language communicative competence. The language portfolio is characterized as a tool for learning a foreign language and culture. Its structural components and their functions during the formation of skills and abilities of German language communication are outlined. Examples of content components for self-monitoring and self-evaluation of speech products in speech are given. A self-assessment form is illustrated for determining the level of the intercultural aspect, which covers cultural and communicative components and cultural relativism in the context of communication in the German language. The professional literature on the problem of using the language portfolio was analyzed and its innovativeness was noted in terms of creating opportunities for individualization of the educational process and a creative approach to mastering intercultural foreign language communicative competence. The using of the language portfolio by future teachers gives the educational process innovative characteristics, which stimulates individual, group independent work with the aim of improving German language skills and abilities at the intercultural level. The presented samples of self-assessment forms in speaking can be implemented in the educational process of future teachers of the German language. The author describes the components of the language portfolio, in particular the "Language passport", "Language biography", "Dossier" and notes their content. The article distinguishes between standardized European language portfolios and language portfolios that can serve separately to achieve language, speech, linguistic and sociocultural goals and be combined with educational and methodological material from the discipline of the German language. A number of advantages of introducing a language portfolio with the aim of modeling the German-speaking environment with the help of Internet technologies, in particular a blog, which provides convenience for its use, are given.ukмовний портфельмайбутні викладачі німецької мовиміжкультурна іншомовна комунікативна компетентністьосвітньо-виховний процессамостійна роботаlanguage portfoliofuture teachers of the German languageintercultural foreign language communicative competenceeducational processindependent workМовний портфель як сучасний засіб навчання в умовах самостійної роботи майбутніх викладачів німецької мовиLanguage Portfolio as a Modern Teaching Tool in the Process of Independent Work of Future German Language TeachersArticle0000-0003-2343-372510.31110/2616-650X-vol11i3-005