Сверчевська Ірина АнатоліївнаSverchevska Iryna Anatoliivna2020-10-082020-10-082020Сверчевська, І. А. Математичні моделі в історичних задачах [Текст] / І. А. Сверчевська // Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс – 2020» : матеріали ІІІ Міжнародної дистанційної науково-методичної конференції, квітень-травень 2020 р., м. Суми / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Інститут педагогіки АПН України ; [упорядник О. С. Чашечникова]. – Суми : [ФОП Цьома С. П.], 2020. – С. 99–100.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9343Досліджуються можливості історії математики у розвитку математичних здібностей до побудови та дослідження математичних моделей в історичних задачах. Запропоновано задачі, розв’язування яких приводить до побудови таких моделей як алгебраїчні рівняння, системи лінійних і нелінійних рівнянь, послідовностей та диференціальних рівнянь. Звертається увага на авторські методи розв’язування задач, короткі історичні довідки.The paper studies the application of the history of mathematics to the development of skills in creating and investigating mathematical models in historical tasks. The author suggests problems which solving involves using models, including algebraic equations, systems of linear and nonlinear equations, number sequences and differential equations. The work highlights the authoring methods of solving problems, as well as brief historical references.ukматематична модельісторична задачаалгебраїчні рівняннясистеми рівняньдиференціальні рівнянняmathematical modelhistorical taskalgebraic equationssystems of equationsdifferential equationsМатематичні моделі в історичних задачахMathematical Models in Historical TasksArticle