Мороз Людмила ВасилівнаMoroz Liudmyla Vasylivna2024-12-092024-12-092024-05-19Moroz L. Urrent Realities of Cooperation with Parents of Children with Disorders of Psycho-Physical Development at a Preschool Educational Institution [Text] / L. Moroz // Scientific World Journal. – 2024. – № 25 (03). – P. 28–31.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16085У статті визначено, що в сучасних умовах підхід до роботи з батьками дітей має бути індивідуальним, визначатись потребами кожної сім'ї та залежати від конкретної ситуації. Найефективнішими формами роботи визначено індивідуальні консультації: консультації-діалоги; консультативно-навчальні теоретичні заняття; практичні заняття. Консультації-діалоги у статті розглядаються як спосіб двосторонньої взаємодії, головною метою якої є налагодження індивідуального контакту, створення комфортної атмосфери між батьками і фахівцем, забезпечення впевненості в конфіденційності.The article notes that cooperation with parents of children with psychophysical development disorders has become a key successful factor of the inclusive educational process in a preschool institution. The approach to work with parents of children should be individual, determined by the needs of each family and depend on the specific situation. Individual consultations are defined as the most effective forms of work, taking into account a differentiated approach and pedagogical deontology: consultations-dialogues; consultative and educational theoretical classes; practical training.enспівпрацяпорушення психофізичного розвиткузаклад дошкільної освітибатькиcounselingchildren with impaired psychophysical developmentpreschool education institutionparentsUrrent Realities of Cooperation with Parents of Children with Disorders of Psycho-Physical Development at a Preschool Educational InstitutionСучасні реалії співпраці з батьками дітей із порушенням психофізичного розвитку в закладі дошкільної освітиArticle