Стрільчук Р. М.Strilchuk R. M.Ільків Н. В.Ilkiv N. V.Голейко М. В.Holeiko M. V.2025-05-052025-05-052024Стрільчук, Р. М. Розвиток підприємств у контексті інноваційної зрілості [Текст] / Р. М. Стрільчук, Н. В. Ільків, М. В. Голейко // Цифрова економіка та економічна безпека : науково-практичний журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. Ю. Кудріна, редкол.: В. В. Божкова, В. І. Борщ, Н. М. Вдовенко та ін.]. – 2024. – №5 (14). – С.149–152. – DOI: https://doi.org/10.32782/dees.14-23.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16893Інновації є рушійною силою розвитку бізнесу, відіграючи ключову роль у формуванні конкурентоспроможності та пристосуванні до змін на ринку й у технологічному середовищі. Метою статті є виокремлення головних моделей інноваційної зрілості, особливостей формування інноваційної культури підприємств як елемента моделі інноваційної зрілості. Проведено аналіз моделей для оцінки інноваційної зрілості, що для дослідження здатності підприємств до інновацій та покращення внутрішніх процесів. Моделі інноваційної зрілості дають змогу підприємствам досягти більш високого рівня інноваційного розвитку та зрозуміти рівень своїх інноваційних можливостей, визначити стратегії для підтримки стійкого розвитку. Встановлено, що інноваційна зрілість безпосередньо пов'язана з інноваційною структурою підприємства та може вказувати на слабкі місця, які потребують вдосконалення. Культурні цінності, ефективні структури та процеси, лідерство й орієнтація на клієнта, відіграють важливу роль у становленні інноваційної зрілості. Це дозволяє підприємствам оцінити свої інноваційні ініціативи, рівень інноваційної компетентності та створювати дорожню карту для покращення інноваційного потенціалу. Формування інноваційної культури є важливим елементом розвитку інноваційної зрілості підприємств, адже культура сприяє адаптації та швидкому впровадженню інновацій. Інноваційна культура включає такі аспекти, як відкритість до нових ідей, децентралізація ухвалення рішень, підтримка лідерів і команди, які готові впроваджувати інновації.Innovations are the driving force behind business development, playing a key role in shaping competitiveness and adapting to changes in the market and technological environment. The purpose of the article is to identify the main models of innovation maturity, and to determine the peculiarities of formation of the innovative culture of enterprises as an element of the model of innovation maturity. An analysis of models for assessing innovation maturity is carried out to study the ability of enterprises to innovate and improve internal processes. Innovation management maturity models allow enterprises to achieve a higher level of innovation development. Innovation maturity models, such as BIMM or CMMI, help companies build an innovation development strategy, increasing their competitiveness. Models of innovation maturity help enterprises to understand the level of their innovation capabilities and identify strategies to support sustainable development. It is established that innovation maturity is directly related to the innovation structure of the enterprise and may indicate weaknesses that need to be improved. Cultural values, effective structures and processes, leadership, and customer focus play an important role in the development of innovation maturity. This allows companies to assess their innovation initiatives, the level of innovation competence, and create a roadmap for improving their innovation potential. The formation of an innovation culture is an important element in the development of the innovation maturity of enterprises, as culture facilitates adaptation and rapid implementation of innovations. It includes aspects such as openness to new ideas, decentralized decision-making, support for leaders and teams that are ready to innovate. It has been established that the most common characteristics and elements of an innovative culture are cultural perspective, innovative mission and vision statements, shared vision, leadership and will to innovate, freedom, risk-taking, commitment and trust, risk taking, communication of desired values.ukінноваціїмодельінноваційна зрілістьрозвиток підприємства innovationmodelinnovation maturityenterprise developmentРозвиток підприємств у контексті інноваційної зрілостіDevelopment of Enterprises in the Context of Innovation MaturityArticle0000-0002-9287-53510000-0002-0228-48660000-0002-4019-871510.32782/dees.14-23