Максименко Анатолій ІвановичMaksymenko Anatolii Ivanovych2025-09-182025-09-182025Максименко А. Педагогічні засади хореографічного перформансу [Текст] / А. Максименко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – № 3 (143). – С. 322–333. – DOI: 10.24139/2312-5993/2025.03/322-333https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17260У статті висвітлено педагогічні засади хореографічного перформансу як інноваційного напряму в системі мистецької освіти. Здійснено теоретичний аналіз феномена перформансу в контексті сучасної хореографії та окреслено його дидактичний потенціал у професійній підготовці майбутніх хореографів. Обґрунтовано, що перформанс є ефективною формою реалізації художньотворчого досвіду, яка поєднує пластичне мислення, елементи імпровізації, акторської майстерності, композиції та сценічної взаємодії. Розглянуто основні методичні підходи до викладання перформативних практик, зокрема інтеграцію міждисциплінарних засобів навчання, розвиток креативного мислення, рефлексивних умінь і здатності до самовираження. Визначено, що застосування перформансу в освітньому процесі сприяє формуванню ключових професійних компетентностей: художньої самореалізації, комунікативної відкритості, адаптивності та здатності до інновацій. Перформанс охарактеризовано не лише як сценічну форму, а й як педагогічну стратегію, що розширює зміст хореографічної освіти та надає нові вектори для її розвитку в умовах сучасних мистецьких трансформацій.The article highlights the pedagogical principles of choreographic performance as an innovative direction in the system of arts education. A theoretical analysis of the phenomenon of performance in the context of contemporary choreography is carried out, and its didactic potential in the professional training of future choreographers is outlined. It is substantiated that performance serves as an effective form of artistic and creative experience, combining plastic thinking, elements of improvisation, acting skills, composition, and stage interaction. The main methodological approaches to teaching performative practices are considered, including the integration of interdisciplinary teaching tools, the development of creative thinking, reflective abilities, and the capacity for self-expression. It is determined that the application of performance in the educational process contributes to the formation of key professional competencies: artistic self-realization, communicative openness, adaptability, and innovative capacity. Performance is characterized not only as a stage form but also as a pedagogical strategy that expands the content of choreographic education and provides new vectors for its development in the context of contemporary artistic transformations.ukхореографічний перформансмистецька освітапедагогіка танцюкомпетентностіінноваційні методитворчістьімпровізаціяchoreographic performancearts educationdance pedagogycompetenciesinnovative methodscreativityimprovisationПедагогічні засади хореографічного перформансуPedagogical Principles of Choreographic PerformanceArticle0000-0001-5339-136510.24139/2312-5993/2025.03/322-333