Ячменев ВолодимирYachmenev VolodymyrНіколенко ВалентинаNikolenko Valentyna2019-04-082019-04-082017Ячменёв, В. А. К вопросу о содержании математического образования в вузе на современном этапе [Текст] / В. А. Ячменёв, В. В. Николенко // Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2018) : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 грудня 2017 р., м. Суми : у 2-х частинах / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка та ін. – Суми : [ФОП Цьома С. П.], 2017. – Ч. 1. – С. 100–102.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7114The question of the mathematical education content at the university at the present stage. In the article is noted that one of the most important components of mathematical education is its content. There are three main reasons that require its substantial correction at the present stage: the advancing development of mathematics as a science over its development as an object; computerization of the educational process; permanent changes in the content of the educational process. Some ways of changing the content of mathematical education in the university are outlined.В работе отмечается, что одним из важнейших компонентов математического образования является его содержание. Указаны три основные причины, требующие его существенной коррекции на современном этапе: опережающее развитие математики как науки над её развитием как предмета; компьютеризация учебного процесса; перманентные изменения содержания учебного процесса. Намечены некоторые пути изменения содержания математического образования в вузе.rucontent of the mathematical educationorganization of the educational processmathematization of the scientific knowledgeсодержание математического образованияорганизация образовательного процессаматематизация научного знанияК вопросу о содержании математического образования в вузе на современном этапеThe Question of the Content of Mathematical Education in the University at the Present StageArticle