Кьон Наталія ГеоргіївнаKoehn Natalya HeorhiivnaKon Natalia HeorhiivnaПен ЮйPeng YuPen Yui2022-02-072022-02-072021Koehn, N. Methodological Approaches to the Formation of Future Vocal Teachers’ Creative Skills [Text] / N. Koehn, Peng Yu // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 4 (108). – С. 418–427. – DOI: 10.24139/2312-5993/2021.04/418-427.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12106У статті розглянуто методологічні засади вирішення проблеми підвищення якості творчої діяльності майбутніх викладачів вокалу вищої школи. Її актуальність зумовлена важливістю підготовки фахівців, здатних до успішної самостійно-творчої діяльності в умовах стрімкого зростання науково-методичних здобутків та збагачення музично-інформаційного простору. Авторами розглянуто специфіку застосування особистісно-персоніфікованого, системно-функціонального та інтегративного підходів, обґрунтовано доцільність їх застосування для забезпечення здатності до індивідуалізовано-особистісного трактування художнього змісту вокальних творів, варіативної інтерпретації виконуваного репертуару, оволодіння навичками вокальної імпровізації, створення інтонаційних вправ для студентів. Особистісно-персоналізований підхід є одним із різновидів особистісної парадигми педагогічних досліджень. Витоки особистісно-персоналізованого підходу в сфері педагогіки знаходимо в персоналізмі ‒ філософському напрямі, який визнає особистість первинною творчою реальністю й вищою духовною цінністю. Його особливість полягає в тому, що індивід характеризується не тільки як носій культурних та соціально-аксіологічних орієнтацій, але і як їх активний творець, суб’єкт творення соціокультурних цінностей. Застосування системно-функціонального підходу дозволяє не лише логічно й усебічно забезпечувати процес формування творчих умінь майбутніх викладачів вокалу, але й будувати діагностику оцінювання досягнутих досліджуваними рівнів їх сформованості. Утілення інтегративного підходу у вокально-освітню галузь розуміємо як сукупність послідовних та взаємопов’язаних дій суб’єктів учіння, спрямованих на формування в них цілісного вміння на основі об’єднання навчального матеріалу з різних освітніх дисциплін. Його значущість зумовлена тим, що творчі вміння мають багатокомпонентну природу, отже – їх цілісне формування потребує наявності певних психологічних властивостей та комплексу різноманітних навичок і знань.The article considers methodological foundations of solving the problem of improving the quality of creative activity of future vocal teachers of higher school. Its relevance is due to the importance of training professionals capable of successful independent creative activity in conditions of rapidly growing scientific-methodological achievements and enrichment of musical-information space. The authors consider the specifics of personal-personified, systems-functional and integrative approaches, substantiate feasibility of their use to ensure ability to individual-personal interpretation of artistic content of the vocal works, variable interpretation of the repertoire, mastering skills of vocal improvisation.enмайбутні викладачі вокалуособистісно-персоніфікованийсистемно-функціональний та інтегративний наукові підходитворчі вмінняfuture vocal teacherspersonal-personifiedsystems-functional and integrative scientific approachescreative skillsMethodological Approaches to the Formation of Future Vocal Teachers’ Creative SkillsМетодологічні підходи до формування творчих умінь майбутніх викладачів вокалуArticle0000-0002-8229-502X0000-0003-2703-110910.24139/2312-5993/2021.04/418-427