Ковшар Олена ВікторівнаKovshar Olena Viktorivna2021-07-222021-07-222021Ковшар, О. В. Розвиток мовлення дітей з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор [Текст] / О. В. Ковшар // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців : збірник наукових праць. – Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – Вип. 9, т. 2. – С. 44–49.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11115Мовленнєва діяльність дошкільників є підґрунтям стимулювання та збагачення комунікативних навичок, адаптації до повноцінного соціокультурного життя. Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення ігрова діяльність має особливе значення, як необхідна умова всебічного розвитку. Тяжкі порушення мовлення (ТПМ) впливають на діяльність та поведінку дитини, негативно позначаються на формуванні всього психічного життя. Для дітей-дошкільників, що мають тяжкі порушення мовлення, гра виступає необхідною умовою всебічного розвитку особистості та інтелекту. Формування повноцінної мовленнєвої діяльності дітей з тяжкими порушеннями мовлення за допомогою дидактичних ігор є актуальною проблемою, що потребує розробки та перевірки умов їх організації, включення у виховний процес дошкільних закладів. Логопедична дидактична гра спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, удосконалення пізнавальних умінь і навичок, активізації та корекції мовленнєвої діяльності. Мовленнєва діяльність дошкільників, тяжкі порушення мовлення, логопедична дидактична гра.Speech activity of preschoolers is the basis for stimulating and enriching communication skills, adaptation to a full socio-cultural life. For children with severe speech disorders, play activities are of particular importance as a necessary condition for comprehensive development. Severe speech disorders (TMD) affect the activities and behavior of the child, negatively affect the formation of the whole mental life. For preschoolers with severe speech disorders, play is a necessary condition for the comprehensive development of personality and intelligence. The formation of full-fledged speech activity of children with severe speech disorders with the help of didactic games is an urgent problem that requires the development and verification of the conditions of their organization, inclusion in the educational process of preschool institutions. Speech therapy didactic game is aimed at forming a child’s need for knowledge, improving cognitive skills, activation and correction of speech activity. Speech activity of preschoolers, severe speech disorders, speech therapy didactic game.ukмовленнєва діяльністьspeech activityдидактична граdidactic gameлогопедична дидактична граspeech therapy didactic gameпорушення мовленняspeech disordersРозвиток мовлення дітей з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігорSpeech Development of Children with Speech Disorders by Didactic GamesArticle