Школьний Олександр ВолодимировичShkolnyi Oleksandr Volodymyrovych2025-03-062025-03-062024Школьний, О. В. Методичні особливості вивчення елементів стохастики в інтегрованому курсі «математика» для учнів 7 класу НУШ [Текст] / О. В. Школьний // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. Вип. 2 (24) / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [ред. рада.: М. І. Бурда, Л. В. Кондрашова, М. Гарнер, В. Б. Мілушев та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2024. – С. 53–60. – DOI: 10.5281/zenodo.14567051https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16596Реформа освіти «Нова Українська Школа» (НУШ) ставить за пріоритетну мету власну реалізованість та особисте щастя випускників школи. Задля цієї мети основою реформи був обраний компетентнісний підхід до навчання, який орієнтує все навчання в школі не лише на здобуття учнями знань, умінь і навичок у різноманітних предметних областях, а також і на формування в них характеристик особистості, котрі дозволять у майбутньому забезпечити їм успішну самореалізацію. Важливими кроками до впровадження реформи НУШ стало затвердження Міністерством освіти і науки України (МОН) Державних стандартів освіти та модельних навчальних програм, в тому числі й з математики. Колективи авторів створили за цими модельними програмами підручники. Одним із таких підручників є підручник інтегрованого курсу «Математика» для 7 класу авторського колективу О.В. Школьний, Є.П. Нелін, А.І. Миляник і Ю.С. Простакова. Цей підручник передбачає еволюційне оновлення змісту шкільної математики в 7 класі, зокрема, введення теми «Статистичні ймовірності», яка стосується розвитку стохастичної лінії в базовій середній школі. Метою статті є висвітлення методичних особливостей вивчення елементів стохастики в курсі математики 7 класу НУШ. У роботі ми показали, яким чином розвивати в семикласників розуміння суті статистичного дослідження та використовувати статистичний підхід до обчислення ймовірностей випадкових подій. Пілотування згаданого підручника з математики для 7 класу демонструє інтерес учнів до вивчення елементів стохастики, а також показує, що після опанування цього матеріалу вони краще розуміють сутність явищ і процесів оточуючої дійсності. У подальшому ми плануємо продовжувати дослідження в цьому напрямку, оскільки даний підручник рекомендований МОН України для навчання математики в 7 класі НУШ.The education reform of the «New Ukrainian School» (NUS) sets the priority goal of selfrealization and personal happiness of the school’s graduates. For this purpose, a competencybased approach to education was chosen as the basis of the reform, which focuses all school education not only on the acquisition of knowledge, skills and abilities by students in various subject areas, but also on the formation of personality characteristics in them, which will allow them to ensure a successful future self-realization. The approval by the Ministry of Education and Science of Ukraine (MES) of State Standards of Education and Model Educational Programs, including mathematics, was an important step towards the implementation of the reform of the NUS. Author teams created textbooks based on these model programs. One of these textbooks is the textbook of the integrated course «Mathematics» for the 7th grade, authored by O.V. Shkolnyi, Ye.P. Nelin, A.I. Mylianyk and Yu.S. Prostakova. This textbook provides an evolutionary update of the content of school mathematics in the 7th grade, in particular, the introduction of the topic «Statistical probabilities», which deals with the development of the stochastic line in the basic secondary school. The purpose of the article is to highlight the methodological features of studying of elements of stochastics in the mathematics course of the 7th grade of NUS. In the work, we showed how to develop seventh-graders’ understanding of the essence of statistical research and use a statistical approach to calculating the probabilities of random events. The piloting of the mentioned mathematics textbook for the 7th grade demonstrates the students’ interest in studying the elements of stochastics, and also shows that after mastering this material, they better understand the essence of the phenomena and processes of the surrounding reality. In the future, we plan to continue research in this direction, since this textbook is recommended by the MES of Ukraine for teaching mathematics in the 7th grade of New Ukrainian School.ukНова Українська Школа (НУШ)інтегрований курс «Математика»елементи стохастикистатистичне дослідженнястатистичний підхід до обчислення ймовірностей випадкових подійосвітній процес з математикиреформування освітиздобувачі освітиNew Ukrainian School (NUS)integrated course «Mathematics»elements of stochasticsstatistical researchstatistical approach to calculating probabilities of random eventseducational process in mathematicseducation reformeducation seekersМетодичні особливості вивчення елементів стохастики в інтегрованому курсі «математика» для учнів 7 класу НУШMethodological Features of Studying the Elements of Stochastic in the Integrated Course «Mathematics» for Students of the 7th Grades of NUSArticle0000-0002-3131-191510.5281/zenodo.14567051