Брижаченко НаталіяBryzhachenko NataliiaГавриленко Анна ВікторівнаHavrylenko Anna Viktorivna2021-01-282021-01-282020Гавриленко, А. В. Творчість Михайла Бойчука в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої половини XX століття [Текст] : магістер. робота / А. В. Гавриленко ; науковий керівник Н. С. Брижаченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 89 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9827Творчість Михайла Львовича Бойчука як художника станкового та монументального живопису, реставратора, педагога, теоретика мистецтва є важливою складовою українського мистецького процесу першої половини XX століття. Його принципи органічного поєднання сакральної, народної, академічної та авангардної образотворчої естетики стали підґрунтям виникнення авторського стилю художника – неовізантизму, що згодом трансформувався у бойчукізм. Сьогодні важливого значення набуває і вивчення педагогічної системи, за якою учні М. Бойчука опановували основи таких дисциплін як рисунок, живопис та композиція. Тому дослідження мистецької спадщини Михайла Бойчука, його теоретичних засад творчості в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини XX століття та педагогічної системи художника є актуальним. Мета дослідження: висвітлити значення художньої творчості й педагогічної діяльності Михайла Бойчука та розкрити її особливості в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої третини XX ст.The work of Mykhailo Boychuk as an artist of an easel and monumental painting, restorer, teacher, art theorist is an important component of the Ukrainian artistic process of the first third of the XX century. His principles of the organic combination of sacred, folk, academic, and avant-garde visual aesthetics became the basis for the emergence of the artist's authorial style called neo-Byzantinism, which later transformed into Boychukism. Today, the study of the pedagogical system, according to which M. Boychuk's students mastered the basics of such disciplines as drawing, painting, and composition, is also important. Therefore, the study of the artistic heritage, and theoretical foundations of creativity of Mykhailo Boychuk, and the artist`s pedagogical system in the context of the development of Ukrainian fine arts of the first third of the XX century is relevant. The purpose of the study is to highlight the importance of artistic creativity and pedagogical activity of Mykhailo Boichuk and to reveal its features in the context of the development of Ukrainian fine arts of the first third of the XX century.ukукраїнський авангардкубофутуризмасоціація революційного мистецтва Українимонументалізмсоцреалізмнеовізантизмбойчукізмфресканародна картинасакральне мистецтвоUkrainian avant-gardecubofuturismassociation of revolutionary art of Ukrainemonumentalismsocial realismneo-ByzantinismBoychukismfrescofolk paintingsacred artТворчість Михайла Бойчука в контексті розвитку українського образотворчого мистецтва першої половини XX століттяCreativity of Mykhailo Boichuk in the Context of the Development of Ukrainian Fine Arts of the First Half of the XX CenturyMasters