Стахова Лариса ЛьвівнаStakhova Larysa LvivnaМатюшенко Вікторія ВолодимирівнаMatiushenko Viktoriia Volodymyrivna2022-09-162022-09-162021Матюшенко, В. В. Збагачення та активізація словника дітей молодшого шкільного віку [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / В. В. Матюшенко, науковий керівник Л. Л. Стахова. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 72 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12446Мова і мовлення є засобом набуття знань, тому можна стверджувати, що без сформованого мовлення діти не зможуть здобути міцних і ґрунтовних знань під час навчання в школі. У школі до мовлення ставлять високі вимоги, тому дитина з недостатнім мовленнєвим розвитком, а саме з недостатньо розвиненим словниковим запасом, потрапляє у складне становище, діти не можуть правильно та впевнено викладати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими. Несформованість словника виявляється в його обмеженості, труднощах переведення слів з пасивного словника до активного, нерозумінні значень слів, заміна складних слів більш простими, нерозумінні багатозначності слів тощо. Зазначене унеможливлює для таких. З огляду на це, одним з важливих напрямів роботи з дітьми молодшого шкільного віку є збагачення, активізація та уточнення словника. Вивчення лексичного запасу дитини, особливостей розуміння і вживання нею слів є необхідним для визначення змісту корекційної роботи, для обґрунтованого відбору методів, прийомів та засобів збагачення та активізації словника дітей молодшого шкільного віку, а також визначення методики.Language and speech are a means of acquiring knowledge, so it can be argued that without the formation of speech, children will not be able to acquire strong and thorough knowledge while studying at school. The school has high demands on speech, so a child with insufficient speech development, namely with insufficiently developed vocabulary, gets into a difficult situation, children can not properly and confidently express their thoughts, communicate freely with peers and adults. The unformedness of the dictionary is manifested in its limitations, difficulties in translating words from passive to active vocabulary, misunderstanding of word meanings, replacement of complex words with simpler ones, misunderstanding of word ambiguity, etc. This makes it impossible for such. Given this, one of the important areas of work with children of primary school age is to enrich, activate and refine the vocabulary. The study of the child's vocabulary, peculiarities of understanding and using words is necessary to determine the content of correctional work, for a reasonable selection of methods, techniques and means of enriching and activating the vocabulary of primary school children, as well as determining methods.ukсловниксловозасоби збагаченняактивізаціяказкадіти молодшого шкільного вікукорекційно-розвиткова роботаметодикаdictionarywordmeans of enrichmentactivationfairy talechildren of primary school agecorrectional and developmental workmethodsЗбагачення та активізація словника дітей молодшого шкільного вікуEnrichment of the Glossary of Children of Primary School AgeMasters