Зорочкіна Тетяна СергіївнаZorochkina Tetiana SerhiivnaНіколаєску Інна ОлександрівнаNikolaiesku Inna OleksandrivnaЛитвин Ірина МиколаївнаLytvyn Iryna Mykolaivna2024-04-052024-04-052023Зорочкіна Т. Корекція сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зору [Текст] / Т. Зорочкіна, І. Ніколаєску, І. Литвин // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 8-9 (132-133). – С. 73–83. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.08‐09/073‐083https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14448У статті розкрито особливості сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зору. Визначено основні принципи корекції сенсорного розвитку дітей з порушеннями зору: використання різних сенсорних стимулів;застосування спеціальних методик вправ і тренувань для розвитку сенсорних навичок; диференціація інформації за допомогою різних способів подання;постійне використання кольорових та контрастних матеріалів; створення комфортних умов для сприйняття інформації; індивідуалізація освітнього процесу. Висвітлено особливості корекційно‐розвиткової роботи з дітьми з порушеннями зору. Розглянуто основні завдання корекційно‐розвиткових занять з молодшими школярами. Здійснено аналіз корекційно‐ розвиткових програм для учнів 1‐4 класів з порушеннями зору, що затверджені Міністерством освіти і науки України.The article focuses on peculiarities of sensory development in young schoolchildren with visual impairments. It identifies the main principles of correcting sensory development in children with visual impairments, including the use of various sensory stimuli, application of specialized techniques for sensory skill development, differentiation of information through various presentation methods, consistent use of colored and contrasting materials, creation of comfortable conditions for information perception, and individualization of the educational process. The features of corrective and developmental work with children with visual impairments are shown. The main tasks of corrective and developmental sessions with primary schoolchildren are examined. An analysis of corrective and developmental programs for students in grades 1‐4 with visual impairments approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine has been carried out.ukсенсорний розвитокмолодші школярі з порушенням зорукорекція сенсорного розвиткукорекційно‐розвиткова робота з дітьми з порушеннями зорукорекційно‐розвиткова програмаінклюзивна освітаsensory developmentprimary schoolchildren with visual impairmentscorrection of sensory developmentcorrective and developmental work with children with visual impairmentscorrective and developmental programinclusive educationКорекція сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зоруSensory Development Correction for Visually Impaired Primary School StudentsArticle0000‐0002‐8946‐14490000‐0002‐9928‐92910000‐0002‐6321‐085210.24139/2312‐5993/2023.08‐09/073‐083