Юрченко Артем ОлександровичYurchenko Artem Oleksandrovych2019-08-232019-08-232019-06Юрченко, А. О. Особливості когнітивно-візуального підходу під час візуалізації навчального матеріалу з математики / А. О. Юрченко // Інноваційна педагогіка : науковий журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій ; [редкол.: К. М. Байша, В. Грейзін, Т. О. Дмитренко та ін.]. – Одеса, 2019. – Вип. 11, т. 3. – С. 62–67.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7406У статті розглядається проблема візуального подання навчального матеріалу на уроках математики. Визначено поняття „візуалізація” та „когнітивно-візуальний підхід”. Обґрунтовано, що візуалізація навчальної інформації може бути досягнута різними методичними прийомами, і відповідно до цього виділені різноманітні схемо-знакові моделі представлення знань, а саме: логічна структура навчальної інформації у формі графа, продуктивна модель, логічна модель, когнітивно-графічні елементи, фреймова модель, конспект-схема, опорний конспект та карта пам’яті. У статті зазначено, що уміле використання візуалізації у процесі навчання сприяє розвитку самостійності, активності, творчої пізнавальної діяльності учнів, що значною мірою забезпечує підготовку їх до самостійної практичної роботи.The article deals with the problem of visual presentation of educational material in mathematics lessons. The concept of "visualization" and "cognitive-visual approach" are defined. It is substantiated that the visualization of educational information can be achieved by different methods, and according to this, various schema-sign models of presentation of knowledge are allocated, namely: the logical structure of educational information in the form of a graph, a productive model, a logical model, cognitive-graphic elements, a framing model, a notebook and a memory card. The article states that the skilful use of visualization in the learning process contributes to the development of autonomy, activity, and creative cognitive activity of students, which to a large extent ensures their preparation for independent practical work.ukвізуалізаціякогнітивно-візуальний підхідвізуалізація навчального матеріалунавчання математикиформи подання матеріалуvisualizationcognitive-visual approachvisualization of educational materialmathematical trainingforms of presentation of the materialОсобливості когнітивно-візуального підходу при візуалізації навчального матеріалу з математикиFeatures of Cognitive-Visual Approach in Visualization of Educational Materials of the MathematicsArticle