Ven ChzhanВень Чжан2025-11-112025-11-112025Ven Chzhan Research of Trends in Demand for Stem Skills in the Economic Sector [Техt] / Ven Chzhan // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, М.Г. Друшляк та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2025. – Вип. 3 (40). – С. 51–55. – DOI: 10.31110/fmo2025.v40i3-08https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17644Formulation of the problem. In today's economy, STEM skills (Science, Technology, Engineering, Mathematics) are becoming essential for data analysis, market modeling, and decision-making. Analyzing the demand for STEM skills is becoming relevant and critically important for understanding future employment, education, and economic development trends. This is because digitalization has covered all spheres of public life – from financial services to production and public administration to social communications. Therefore, analyzing trends in demand for STEM skills in the economic sector becomes relevant. Materials and methods. The study is based on a mixed methodology (qualitative and quantitative data) using open and professional sources: content analysis of vacancies, comparative analysis to compare requirements for candidates, analysis of salary ranges and industry trends, and analysis of the content of educational programs for training economists. We used primary (empirical) and secondary data sources. Results. We found that more than half of the jobs for economists in the EU and the US require at least basic programming skills or AI tools. In Europe and the United States, attention is focused on AI, Machine Learning, and FinTech; in Asian countries (Singapore, Hong Kong), there is a demand for analysts and blockchain specialists. In Ukraine, there is an increase in the need for data analysts for agricultural and IT exports and financial modelers. A comparison of the demand for STEM skills in the economy showed the sectoral features of Ukraine and Europe. Conclusions. Countries that invest in STEM education reap significant benefits in developing high-tech industries. Like other emerging economies, Ukraine must adapt to these trends to keep up. The Ukrainian education system should provide advanced training for economists. Therefore, studying Python + SQL by students and internships in European companies, introducing interdisciplinary courses, and cooperating with the IT sector are considered promising.Формулювання проблеми. У сучасній економіці STEM-навички (Science, Technology, Engineering, Mathematics) стають важливими для аналізу даних, моделювання ринків та прийняття рішень. Аналіз попиту на STEM-навички стає не просто актуальним, а критично важливим для розуміння майбутніх тенденцій у сфері зайнятості, освіти та економічного розвитку. Це пов’язано з тим, що цифровізація охопила всі сфери суспільного життя – від фінансових послуг до виробництва, від державного управління до соціальних комунікацій. Тому актуальним стає аналіз трендів попиту на STEM-навички в економічній галузі. Матеріали і методи. Дослідження ґрунтується на змішаній методології (якісні і кількісні дані) з використанням відкритих та професійних джерел: контент-аналіз вакансій, порівняльний аналіз для зіставлення вимог до кандидатів, аналіз діапазонів зарплат і галузевих трендів, аналіз змісту освітніх програм підготовки економістів. Ми використали первинні (емпіричні) і вторинні джерела даних. Результати. Ми встановили, що більше половини вакансій для економістів у ЄС та США вимагають хоча б базових навичок програмування або використання AI-інструментів. У країнах Європи та США акцентується увага на AI, Machine Learning, FinTech, в країнах Азії (Сінгапур, Гонконг) є попит на аналітиків та фахівців з блокчейну. В Україні відбувається зростання потреб у дата-аналітиках для аграрного та IT-експорту, а також у фінансових моделювальниках. Порівняння попиту на STEM-навички в економіці засвідчило галузеві особливості для України і Європи. Висновки. Країни, які інвестують у STEM-освіту, отримують значні переваги у розвитку високотехнологічних галузей. Україна, як і інші країни з економікою, що розвивається, мусить адаптуватися до цих трендів, щоб не відставати. Українська система освіти має забезпечувати випереджувальну підготовку фахівців-економістів, а тому перспективним бачиться вивчення студентами Python + SQL та стажування в європейських компаніях, упровадження міждисциплінарних курсів та співпраця з IT-сектором.enSTEM skillsSTEMSTEM educationdemand trendeconomic industryfuture economistbachelor's in economicseducationSTEM-навичкиSTEM-освітатренд попитуекономічна галузьмайбутній економістбакалавр з економікиосвітаResearch of Trends in Demand for Stem Skills in the Economic SectorДослідження трендів попиту на stem-навички в економічній галузіArticle0009-0000-7527-702910.31110/fmo2025.v40i3-08