Король Олена МиколаївнаKorol Olena MykolaivnaМатюха Катерина ЄвгенівнаMatiukha Kateryna Yevhenivna2022-09-082022-09-082021Матюха, К. Є. Особливості розвитку усного зв’язного мовлення молодших школярів із порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеню [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / К. Є. Матюха, науковий керівник О. М. Король. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 91 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12414Об’єктом дослідження є процес розвитку усного зв’язного мовлення молодших школярів із порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня. Предмет дослідження – зміст і засоби розвитку усного звʼязного мовлення учнів молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня. Мета дослідження – зʼясувати особливості розвитку усного звʼязного мовлення дітей із порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня, розробці та апробації методики корекційно-розвиткової роботи. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі подано теоретичне обґрунтування проблеми розвитку усного зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями легкого ступеня, проаналізовано визначення основних понять, розкрито сучасні підходи щодо окресленого питання. У другому розділі описано засади та методику дослідження усного зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито методику розвитку усного зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 91 сторінка, з них – 74 сторінки основного тексту, 2 рисунка, 4 таблиці, 63 джерела.The object of the research is the process of development of oral coherent speech of junior schoolchildren with mild intellectual development disorders. The subject of the research is the content and means of development of oral coherent speech of pupils of primary school age with disorders of intellectual development of easy degree. The purpose of the study is to find out the features of the development of oral coherent speech of children with mild intellectual development disorders, development and testing of methods of correctional and developmental work. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section presents a theoretical justification for the development of oral coherent speech in children of primary school age with mild intellectual disabilities, analyzes the definition of basic concepts, reveals modern approaches to the outlined issue. The second section describes the principles and methods of research of oral coherent speech in children of primary school age with mild intellectual disabilities. The third section substantiates and reveals the method of development of oral coherent speech in children of primary school age with mild intellectual disabilities and analyzes the effectiveness of the formative part of the experiment. The conclusions summarize the main results of the master's research. Approbation of research results. Some results of the study were presented at the VIII International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists «Corrective and Inclusive Education through the Eyes of Young Scientists» (May 2021, Sumy); during the participation in the VII International scientific-practical conference «Correctional and rehabilitation activities: development strategies in the national and world dimension» (November 2021, Sumy). Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 91 pages, including 74 pages of the main text, 2 figures, 4 tables, 63 sources.ukдіти з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеняусне зв’язне мовленнямолодший шкільний вікchildren with mild intellectual disabilitiesoral speechprimary school ageОсобливості розвитку усного зв’язного мовлення молодших школярів із порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступенюPeculiarities of Development of Oral Coherent Speech of Junior Schoolchildren with Disorders of Intellectual Development of Easy DegreeMasters