Городиська М. О.Horodyska M. O.Міронець Людмила ПетрівнаMironets Liudmyla Petrivna2019-01-232019-01-232014Городиська, М. О. Екологічне виховання дітей старшого дошкільного віку [Текст] / М. О. Городиська, Л. П. Міронець // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 4. – С. 5–9.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6572Формування екологічної свідомості починається у дошкільному віці, коли діти ознайомлюються з особливостями навколишнього середовища. Враховуючи надзвичайну емоційну чутливість малюків, перевага надається емоційно-естетичному сприйманню природи, розвитку естетичних, інтелектуальних, гуманістично- спрямованих почуттів у ставленні до природи. Базис екологічної культури складають найпростіші знання про природу, зокрема, орієнтування у найближчому природному середовищі, усвідомлення життєво необхідних потреб живих істот в умовах існування, ознайомлення з елементарними відомостями про взаємозв’язки живої природи, значення її в житті людини. Тому вже з дошкільного віку дітям необхідно прищеплювати любов до навколишнього середовища, вміння оберігати «зелених друзів» та примножувати багатства. У статті розкривається питання екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами авторської казки. Розглянуто теоретико-методичні основи екологічного виховання дітей дошкільного віку. Обґрунтовано роль і місце авторської казки природознавчого змісту як засобу екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку. Визначено педагогічні умови використання авторських казок природознавчого змісту у процесі екологічного виховання.Environmental awareness begins in early childhood when children become acquainted with the peculiarities of the environment. Given the extreme emotional sensitivity babies preferred emotional and aesthetic perception of nature, of the aesthetic, intellectual, humanistic feelings directed in relation to nature. Basis of ecological culture are basic knowledge about nature, particularly targeting in the near environment, awareness of the vital needs of living beings in the face of, familiarity with basic information about the relationship of nature, its importance in human life. So, since preschool children can and should instill a love of the environment, the ability to protect «green friends» and increase wealth. The article deals with the issue of environmental education preschool children by means of the author’s tale. The theoretical and methodological foundations of ecological education of preschool children. The role and place of the author’s tales Natural content as a means of environmental education preschool children. Pedagogical conditions of use copyright content Natural tales in the environmental education.ukекологічне вихованняекологічна культураекологічна свідомістьказкаавторська казка природничого змістуекологічні знаннявиховання дітей старшого дошкільного вікудошкільникиenvironmental educationecological cultureecological awarenessfairy talefairy tale author natural contentenvironmental knowledgeeducation of preschool childrenpreschoolЕкологічне виховання дітей старшого дошкільного вікуEnvironmental Education of Preschool ChildrenArticle