Прядко Любов ОлексіївнаPriadko Liubov OleksiivnaНагорна Аня ОлександрівнаNahorna Ania Oleksandrivna2022-09-162022-09-162021Нагорна, А. О. Збагачення словника дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення засобами математичних казок [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / А. О. Нагорна, науковий керівник Л. О. Прядко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 87 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12448Важливою умовою успішної підготовки дитини дошкільного віку до навчання є оволодіння зв’язним мовленням. а тому виховання з перших років життя інтересу до мовлення та вживання влучних висловів, слів і словосполучень має стати прерогативою дошкільної освіти. Прагнення досконало володіти рідною мовою є надійним шляхом формування високодуховної особистості, громадянської гідності. Порушення мовлення та його корекція є однією з головних проблем сучасності серед дитячого населення дошкільного віку, а цей процес, у свою чергу, сприяє збагаченню словникового запасу дітей у дошкільному віці. Збагачення словникового запасу дітей яскраво свідчить про тісний зв’язок мовлення з розумовим розвитком, мисленням, сприйняттям, увагою. Отже, актуальність дослідження, його недостатня розробленість та гостра необхідність збагачення словника дітей дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення обумовили вибір теми дослідження «Збагачення словника дітей старшого дошкільного віку загальним недорозвитком мовлення засобами математичних казок».An important condition for the successful preparation of a preschool child for learning is the mastery of coherent speech. and therefore the education of the first years of life interest in speech and the use of apt expressions, words and phrases should be the prerogative of preschool education. The desire to master the native language is a reliable way to form a highly spiritual personality, civic dignity. Speech disorders and their correction are one of the main problems of our time among the preschool children, and this process, in turn, contributes to the enrichment of the vocabulary of preschool children. The enrichment of children's vocabulary clearly shows the close connection of speech with mental development, thinking, perception, attention. Thus, the relevance of the study, its lack of development and the urgent need to enrich the vocabulary of preschool children with general speech underdevelopment led to the choice of research topic "Enrichment of vocabulary of older preschool children with general speech underdevelopment through mathematical fairy tales."ukсловникнормотиповий розвитокзагальне недорозвинення мовленняказкаобстеженняметодикаматематична казкаdictionarynormative developmentgeneral underdevelopment of speechfairy talesurveymethodologymathematical fairy taleЗбагачення словника дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення засобами математичних казокEnrichment of the Vocabulary of Children of Senior Preschool Age with General Developmental Speech Development by Mathematical Fairy TalesMasters