Ласточкіна Олена ВолодимирівнаLastochkina Olena VolodymyrivnaСаган Тетяна АнатоліївнаSahan Tetiana Anatoliivna2022-09-022022-09-022021Саган, Т. А. Народна казка як засіб збагачення лексики дітей передшкільного віку з загальним недорозвитком мовлення [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Т. А. Саган ; науковий керівник О. В. Ласточкіна. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. – 100 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12356Дошкільне дитинство – найважливіший період для дитини. Цей вік створює початкові утворення особистості, за словами О. Леонтьєва. У дитини саме в цей час інтенсивно формуються ті психічні функції (гра, спілкування з дорослими й ровесниками), які надалі формують саму особистість. Найбільш головним фактором психічного розвитку дошкільника – є спілкування, спочатку із дорослими, а потім і з ровесниками та іншими дітьми. Під час навчання у дитячому закладі, вихователь на занятті використовує різноманітні методи традиційного і інноваційного характеру для навчання та викладу матеріалу. Під час обирання теми наукової роботи ми розглядували ці два методи для ефективного застосування. Саме традиційний метод для покращення та збагачення лексики для дітей з ЗНМ ми обрали народну казку, саме вона з перших днів життя розкриває та наповнює словник для дитини, а щоб дитина краще опановувала казку їй допомагають батьки, найближче соціальне середовище дитини.Preschool childhood is the most important period for a child. This age creates the initial formations of personality, according to Leontiev. It is at this time that the child intensively develops those mental functions (play, communication with adults and peers), which further form the personality itself. The most important factor in the mental development of preschoolers - is communication, first with adults, and then with peers and other children. While studying in a children's institution, the educator in the classroom uses a variety of traditional and innovative methods for teaching and teaching material. When choosing the topic of scientific work, we considered these two methods for effective application. We have chosen a folk tale as a traditional method for improving and enriching vocabulary for children with ASD, it opens and fills the vocabulary for a child from the first days of life, and parents, the child's closest social environment, help the child to master the tale better.ukлексиканормотиповий розвитокнародна казказагальний недорозвиток мовленнядіагностикааналізкорекційно-розвивальний процесvocabularynormative developmentfolk talegeneral speech underdevelopmentdiagnosticsanalysiscorrectional and developmental processНародна казка як засіб збагачення лексики дітей передшкільного віку з загальним недорозвитком мовленняFolk Tale as a Means of Enriching the Vocabulary of Children of Preschool Age with General Developmental Speech DevelopmentMasters