Пономарьова Наталія ОлександрівнаPonomarova Nataliia Oleksandrivna2018-11-072018-11-072016Пономарьова, Н. О. Сутність та структура готовності майбутніх учителів інформатики до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами [Текст] / Н. О. Пономарьова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 129–137.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5694Невід ’ємною складовою навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі є професійна орієнтація учнів, а підготовка школярів до професійного самовизначення - одне із важливих соціально значимих завдань професійної педагогічної діяльності вчителя. В статті проведено аналіз та узагальнення сучасних підходів до визначення складного та багатоаспектного поняття готовності майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи зі школярами. Готовність майбутнього учителя до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами розглядається як сукупність відповідних загальних та спеціальних знань, умінь та навичок, стійкого бажання здійснювати цю діяльність та здатності оцінювати рівень власної підготовки та підвищувати його. На підставі порівняльного аналізу основних підходів до виділення складових готовності майбутнього учителя до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами у її структурі виділено мотиваційно- ціннісний, когнітивний, практично-діяльнісний та рефлексійно-оцінювальний компоненти. Перспективою подальших наукових досліджень визначено розробку онволеного змісту складових готовності майбутніх учителів інформатики до професійної орієнтації школярів з урахуваннями сучасних сучасні особливостей ІТ- галузі як сфери професійної орієнтації та специфіки викладання в загальноосвітній школі навчального предмету «Інформатика».Preparing the pupils for professional self-determination is an integral part of the educational process in a secondary school and is an important and socially relevant problem of teacher's professional pedagogical activity. The article is devoted to the analysis and generalization of modern approaches to the definition of a complex and multidimensional notion of readiness of the future informatics teachers to the work of professional orientation with pupils. Readiness of the future teacher to work of professional orientation with pupils is regarded as the totality of the relevant general and specialized knowledges and skills, sustainable desire to implement this activity and the ability to evaluate and improve own skills of this activity. Based on a comparative analysis of the main approaches to allocation the components of readiness of the future teachers to the work of professional orientation with pupils, in its structure is highlighted: motivational-valuation, cognitive, practical-activity and reflective-evaluative components. The perspective of future researches is determined in the way to the updated content of readiness of the future informatics teachers to professional orientation of pupils in accordance with the modern special features of IT industry as a sphere ofprofessional orientation and specifics of teaching in a secondary school of a subject "Informatics".ukпідготовка майбутніх учителів інформатикипрофорієнтаційна роботаготовність до проведення профорієнтаційної роботикомпоненти готовностімотиваційно-ціннісний компоненткогнітивний компонентпрактично- діяльнісний компонентрефлексійно-оцінювальний компонентpreparation of future Informatics teachersguidancewillingness to implement career guidancecomponents of readinessmotivational and valuable componentcognitive componentpractical-active componentreveals-evaluation componentСутність та структура готовності майбутніх учителів інформатики до проведення профорієнтаційної роботи зі школярамиEssense and Structure of Readiness of Future Teachers of Informatics to Professional Orientation of PupilsArticle