Drushliak Maryna HryhorivnaДрушляк Марина Григорівна2021-04-052021-04-052020Друшляк, М. Г. Формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики: мотиваційний критерій [Текст] / М. Г. Друшляк // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – Вип. 1 (15). – С. 91–99. – DOI: 10.5281/zenodo.4481895.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10477З огляду на збільшення візуальної складової освітньої сфери та збільшення інформаційного контенту майбутній учитель математики та інформатики повинен мати високий рівень сформованості візуально-інформаційної культури. У даній статті наведено результати визначення рівня сформованості візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики за мотиваційним критерієм, який характеризується прагненням до професійного вдосконалення, бути у тренді сучасних освітніх інновацій; стійкою потребою у підвищенні обізнаності із досвідом вітчизняних та зарубіжних колег; бажанням вивчати нові технології та методики навчання, поповнювати арсенал своїх напрацювань. Майбутні вчителі математики та інформатики мають усвідомлювати нагальність проблеми візуалізації навчального контенту, цінність, значущість використання візуалізації в освітньому процесі. Невід’ємною складовою візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики є прагнення розкрити власний особистісно-творчий потенціал, досягти успіху у професійній діяльності, працювати «на результат». Показниками мотиваційного критерію нами визначено потребу у використанні засобів комп’ютерної візуалізації з метою підвищення ефективності та інтенсифікації освітнього процесу та мотивацію щодо вдосконалення власної професійної діяльності як відповідь на збільшення візуальної складової в освітній сфері та на зростання обсягів інформації і обмеженості у можливостях її опанування. Статистичні розрахунки за мотиваційним критерієм підтвердили рівність середніх обраних сукупностей (дві експериментальні ЕГ1, ЕГ2 та контрольна КГ групи) по кожній парі сукупностей по кожному показнику на початку експерименту та статистичну відмінність обраних сукупностей: по кожній парі сукупностей ЕГ1 – КГ і ЕГ2 – КГ й статистичну однорідність по групам ЕГ1 – ЕГ2 наприкінці експерименту.Given the increase in the visual component of the educational sphere and the increase of information content, the pre-service mathematics and computer science teacher must have a high level of formation of visual and information culture. This article presents the results of determining the level of formation of visual and information culture of the pre-service mathematics and computer science teacher according the motivational criterion. It is characterized by the desire for professional development, to be in the trend of modern educational innovations; persistent need to raise awareness of the experience of national and foreign colleagues; desire to study new technologies and teaching methods, to replenish the arsenal of their work. Pre-service mathematics and computer science teacher should be aware of the urgency of the problem of visualization of educational content, the value, significance of the use of visualization in the educational process. An integral part of the visual and information culture of the pre-service mathematics and computer science teacher is the desire to reveal their own personal and creative potential, to succeed in professional activities, to work "for the result". Indicators of the motivational criterion are the need to use computer visualization means to increase the efficiency and intensification of the educational process and the motivation to improve their professional activities in response to increasing the visual component in education and increasing information and limited opportunities to master it. Statistical calculations on the motivational criterion confirmed the equality of the average of selected samples (two experimental EG1, EG2 and control CG groups) for each pair of samples for each indicator at the beginning of the experiment and the statistical difference of the selected samples for each pair of populations EG1 – CG and EG2 – CG and statistical homogeneity in groups EG1 – EG2 at the end of the experiment.ukвізуально-інформаційна культурамайбутні учителі математики та інформатикикритеріймотиваційний критерійпоказникпотребамотиваціякритерій Пірсонаt-критерій Стьюдентаvisual and information culturepre-service mathematics and computer science teacherscriterionmotivational criterionindicatorneedmotivationPearson's testStudent's t-testФормування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики: мотиваційний критерійFormation of Visual and Information Culture of Pre-Service Mathematics and Computer Science Teachers: Motivational CriterionArticle0000-0002-9648-224810.5281/zenodo.4481895