Кукса Наталія ВікторівнаKuksa Natalia ViktorivnaІвашечко Марина ОлександрівнаIvashechko Maryna Olexandrivna2023-02-252023-02-252021Івашечко, М. О. Розвиток мануальних здібностей у дошкільників з геміпаретичною формою церебрального паралічу [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / М. О. Івашечко ; науковий керівник Н. В. Кукса. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. – 73 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13048У роботі науково обґрунтовано, розроблено та перевірено експериментальним шляхом ефективність програми розвитку мануальних здібностей на основі МКФ ДП для дошкільників з геміпаретичною формою церебрального паралічу. Комплексна програма розвитку мануальних здібностей в дошкільників з геміпаретичною формою церебрального паралічу включала втручання відповідно до доменів МКФ ДП: на рівні структури і функції: терапевтичні вправи; на рівні активність й участь: рухова терапія індукована обмеженням, інтенсивне бімануальне тренування, цілеспрямована терапія на функцію; на рівні фактори середовища: встановлення продуктивних взаємин у тріаді: дитина, фізичний терапевт, родина; адаптація та модифікація навколишнього середовища до проблем та потреб дитини; надання батькам дитини необхідних рекомендацій щодо проведення програми домашніх занять з цілеспрямованого тренування; на рівні особистісні фактори: активна стимуляція та мотивація дитини; корекція негативних психоемоційних проявів; актуалізація інтересів та нахилів дитини.The work scientifically substantiated, developed and experimentally tested the effectiveness of the program for the development of manual abilities based on ICF СТ for preschoolers with hemiparetic form of cerebral palsy. A program for the development of manual abilities in preschoolers with hemiparetic form of cerebral palsy included the following interventions in accordance with the ICF СТ domains: at the level of structure and function: therapeutic exercises; at the level of activity and participation: constraint-induced movement therapy, hand-arm bimanual intensive training, goal-directed training; on environmental factors: the establishment of productive relationships in the triad: child, physical therapist, family; adaptation and modification of the environment to the problems and needs of the child; providing the child's parents with the necessary guidance for a home programs using goal-directed training; at the level of personal factors: active stimulation and motivation of the child; correction of negative psychoemotional manifestations; actualization of the interests and inclinations of the child.ukфізична терапіядошкільникицеребральний паралічспастичний геміпарезМКФ ДПрухова терапія індукована обмеженнямінтенсивне бімануальне тренуванняцілеспрямована терапіяпрограма домашніх занятьphysical therapypreschoolerscerebral palsyspastic hemiparesisICF СТconstraint-induced movement therapygoal-directed traininghand-arm bimanual intensive traininghome programs trainingРозвиток мануальних здібностей у дошкільників з геміпаретичною формою церебрального паралічуDevelopment of Manual Abilities in Preschoolers with Hemiparetic Form of Cerebral PalsyMasters