Чобанян Анна ВаружанівнаChobanian Anna VaruzhanivnaБатіг КатеринаBatih Kateryna2023-09-272023-09-272023Батіг К. Молодший шкільний вік як сенситивний період розвитку соціально-комунікативної компетентності учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] / К. Батіг ; науковий керівник А. Чобанян // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 103–109.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13847Межами статті визначено, що сучасна система шкільної освіти орієнтована на дитиноцентричний підхід до дитини як особистості, що розвивається, потребує розуміння і поваги її інтересів і прав. На перший план висувається ідея створення оптимальних умов розвитку особистості молодшого школяра, формування його активності. Учень молодшого шкільного віку повинен відчувати себе активним суб’єктом, який постійно відкриває щось нове і таким чином долучається до соціокультурної спадщини. Авторкою визначено важливість розвитку соціально-комунікативної компетентності дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку.Авторка підкреслює, що вирішальною умовою становлення соціальнокомунікативної діяльності дітей є взаємодія дитини з дорослими та однолітками. Система міжособистісних відносин молодших школярів з ПІР обумовлена їхнім ставленням один до одного.Within the limits of the article, it is determined that the modern system of school education is oriented towards a child-centered approach to the child as a developing individual who needs understanding and respect for his interests and rights. The idea of creating optimal conditions for the development of the younger schoolboy’s personality and the formation of his activity is brought to the fore. A student of elementary school age should feel like an active subject who constantly discovers something new and thus joins the socio-cultural heritage. The author determined the importance of developing the social and communicative competence of children of primary school age with intellectual disabilities. The author emphasizes that the crucial condition for the development of children’s social and communicative activity is the child’s interaction with adults and peers. The system of interpersonal relations of younger schoolchildren with PID is determined by their attitude towards each other.ukсоціально-комунікативна компетентністьдіти молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвиткуsocial-communicative competencechildren of primary school age with intellectual development disordersМолодший шкільний вік як сенситивний період розвитку соціально-комунікативної компетентності учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвиткуEarly School Age as a Sensitive Period of Development of Social and Communicative Competence of Primary Class Students with Intellectual Development DisabilitiesArticle