Палій Л. О.Palii L. O.2017-03-102017-03-102013Палій, Л. О. Розвиток інтелектуальних умінь студентів засобами прикладної спрямованості навчання математики [Текст] / Л. О. Палій // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. – Суми : ВВП «Мрія», 2013. – № 1. – С. 81–85.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1292У статті розкрито сутність прикладної та практичної спрямованості математичної освіти. Виокремлено та узагальнено основні вимоги до прикладних задач, що є доречними при вивченні математики у коледжах економічного профілю, етапи розв’язування прикладних задач, вказівки щодо використання прикладних задач у професійній підготовці майбутніх молодших спеціалістів економічного профілю. В процесі розв’язування задач прикладного характеру досягається ряд дидактичних цілей: мотивація введення нових математичних понять, символів та методів; ілюстрація навчального матеріалу; закріплення та узагальнення знань з предмету; формування практичних компетенцій. При розв’язуванні прикладних задач можна опиратись на життєвий досвід студентів тим самим мотивуючи їх до вивчення математики. У висновках автором зазначено, що прикладні задачі виступають потужним засобом покращення інтелектуальних здібностей студентів, їх особистісних показників, засвоєння ними спеціальних предметів.Essence of the applied and practical mathematical education direction is reveaked in the article. Basic requirements for applied problems that are relevant in studying mathematics in colleges of economic specialization, the stages of solving applied problems, instructions as far as implementation of the applied problems in future junior specialists who major in economics professional training is concerned are singled out and generalized. In the process of solving applied problems a number of didactic purposes is achieved: creating motivation for introducing new mathematical notions, symbols and methods; educational material illustration; consolidation and generalization of knowledge in the subject; practical competences formation. When solving applied problems one may rely on the life experience of students, motivating them in such a way to study mathematics. In the conclusions the author points out that applied problems are a powerful means of improving students intellectual abilities, their personal performance rates, their learning performance in special subjects.ukприкладна спрямованість навчанняприкладна задачаматематична модельвикористання знаньумінь та навичокмолодші спеціалісти економічного профілюapplied teaching directionapplied problemmathematical modelapplication of knowledgehabits and skillsjunior specialists who major in economicsРозвиток інтелектуальних умінь студентів засобами прикладної спрямованості навчання математикиDevelopment of Students’ Intellectual Skills by Means of Applied Mathematics Teaching DirectionArticle