Дроздовська Любов ОлександрівнаDrozdovska Liubov OleksandrivnaТвердоух БогданTverdoukh BohdanПанчишин ВолодимирPanchyshyn Volodymyr2025-04-082025-04-082024Дроздовська Л. Зарубіжний досвід розвитку бізнесу через призму освітніх компетенцій [Текст] / Л. Дроздовська, Б. Твердоух, В. Панчишин // Цифрова економіка та економічна безпека : науково-практичний журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. Ю. Кудріна, редкол.: В. В. Божкова, В. І. Борщ, Н. М. Вдовенко та ін.]. – 2024. – № 6 (15). – С. 137–141. – DOI: https://doi.org/10.32782/dees.15-20https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16808Вивчення іноземного досвіду щодо формування освітніх компетенцій дає змогу адаптувати його до місцевих умов, зберігаючи конкурентоспроможність, аналізувати, адаптувати та впроваджувати інновації у локальний контекст, створювати більш якісний і сучасний контент для фахівців, сприяти розвитку навичок аналізу та адаптації стратегій, які забезпечують успіх на глобальному рівні. Встановлено, що популяризація підприємництва як ключової компетенції є важливим інструментом Європейського Союзу для заохочення громадян розробляти інноваційні рішення суспільних проблем і створювати продукти з додатковою соціально-економічною цінністю. ЄС активно впроваджує керівні принципи інтеграції підприємництва в освітню систему та професійну підготовку, сприяючи розвитку ключо- вих компетенцій на всіх етапах життя громадян. Визначено вісім компетенцій, серед яких грамотність, багатомовність, цифрові, підприємницькі та міжособистісні навички. В умо- вах стрімких змін на ринку праці набуває значення здатність швидко перекваліфікуватися. У сучасній освіті важливу роль відіграє концепція розвитку компетенцій 4К: творчість, комунікація, співпраця та критичне мислення. Згідно з підходом 4К, ці навички є основою для адаптації до сучасного бізнес-середовища. На прикладі Польщі продемонстровано, як країна впроваджує розвиток підприємницьких навичок у освітню програму. Базовий рівень включає економічну та цифрову грамотність, основи права, підприємницькі навички, соціальну відпо- відальність та практичний досвід.The study of foreign experience in the development of educational competencies allows us to adapt it to local conditions while maintaining competitiveness, analyze, adapt and implement innovations in the local context, create better and more up-to-date content for professionals, and promote the development of skills in analyzing and adapting strategies that ensure success at the global level. In the process of conducting the research, methods of general scientific and special nature were applied, namely: analysis and synthesis, abstraction, comparison, induction and deduction. It has been established that the promotion of entrepreneurship as a key competence is an important tool of the European Union to encourage citizens to develop innovative solutions to social problems and create products with additional socio-economic value. The EU is actively implementing guidelines for integrat- ing entrepreneurship into the educational system and vocational training, promoting the development of key competencies at all stages of citizens' lives. The European Commission, in cooperation with EU member states, aims to provide citizens with the necessary knowledge, skills and attitudes for personal development, professional fulfillment, integration into society and participation in public life. Eight competencies have been identified, including literacy, multilingualism, digital, entrepreneurial, and interpersonal skills. In the face of rapid changes in the labor market, the ability to quickly retrain is becoming increasingly important. The concept of developing 4K competencies plays an important role in modern education: creativity, communication, collaboration, and critical thinking. In the EU, the training of specialists in the business environment is moving to the development of 4K competencies – creativity, communication, collaboration and critical thinking. The example of Poland demonstrates how the country integrates the development of entrepreneurial skills into the educational program. The basic level includes economic and digital literacy, basic law, entrepreneurial skills, social respon- sibility, and practical experience.ukбізнеспідприємництвоосвітні компетенціїрозвитокнавчаннябізнес- середовищеbusinessentrepre eurshipeducational competenciesdevelopmenttrainingbusiness environmentЗарубіжний досвід розвитку бізнесу через призму освітніх компетенційForeign Experience of Business Development Through the Prism of Educational CompetencesArticle0000-0003-3029-98510009-0005-7436-14950009-0001-5357-039510.32782/dees.15-20