Зінченко АндрійЗінченко СвітланаZinchenko AndriiZinchenko Svitlana2022-10-072022-10-072022Зінченко, А. Професійна підготовка менеджерів сучасного виробництва: спільна взаємодія закладів освіти і роботодавців [Текст] / А. Зінченко, С. Зінченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 1 (115). – С. 210–220. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.01/210-220.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12480Стаття присвячено новітнім підходам до побудови сучасної системи професійної підготовки менеджерів сучасного виробництва. У статті досліджуються питання співпраці Нікопольського факультету, Нікопольського фахового коледжу Українського державного університету науки і технологій з підприюмствами-роботодавцями Нікопольського району (Нікополь, Покров, Марганець), проблеми з професійної підготовки здобувачів освіти. Автори аналізуять проблеми підготовки менеджерів (майстрів) сучасного виробництва на основі спільної взаюмодії закладів освіти і роботодавців, підвищення ролі персоналу виробництва та розширення його функціональних обов’язків, визначення поняття соціального партнерства. Розглянуто взаємозалежність якості професійної підготовки випускників закладів фахової передвищої та вищої освіти й посилення спільної діяльності з базовими підприємствами. Основну увагу приділено необхідності забезпечення інтеграції навчального та виробничого процесів. Охарактеризовано головне місце в діяльності менеджера сучасного виробництва, яке займає формування колективу, мобілізація його на розвиток нових виробничих задач; сформульовані першочергові задачі підготовки менеджерів (майстрів) сучасного виробництва: наявність наставників – досвідчених менеджерів, кваліфікований персонал, який здатний до вдосконалення та роботи в команді, досконала система управління персоналом з метоя підвищення його кваліфікації, дієві мотивації для працівників щодо професійного зростання тощо. У статті для вирішення поставлених завдань використано комплекс взаюмопов’язаних методів: теоретичних – аналіз педагогічної літератури, нормативно-інструктивної документації підприюмств з метою визначення реального стану професійної підготовки менеджерів сучасного виробництва та емпіричних – анкетування, тестування, спостереження, інтерв’ювання, бесіда. Авторами підготовлено сучасну програму підвищення кваліфікації для менеджерів сучасного виробництва в гірничо-металургійному комплексі Нікопольського району.The article is devoted to the latest approaches of building a modern system of modern production managers’ professional training. The article examines the issues of cooperation between the Nikopol faculty, the Nikopol Professional College of the Ukrainian State University of Science and technology with enterprises-employers of the Nikopol district (Nikopol, Pokrov, Marganets), problems with professional training of education applicants. The authors of the article analyze the problems of modern production managers’ (masters’) training based on a joint interaction of education institutions and employers, increasing the role of production personnel, and expanding their functional responsibilities; they define the concept of social partnership. The interdependence of the quality of professional pre-higher and higher education institutions graduates’ training and strengthening joint activities with basic enterprises is considered. The main attention is paid to the need to ensure the integration of educational and production processes. The means of joint activity with employers for professional training of modern production managers are proposed: organization of production, forms and methods of working with personnel (pedagogical, adaptation, formation of a working staff, differential work with personnel). The main place in the modern production manager’s activity, which is occupied by the formation of a team, its mobilization for the development of new production tasks, formulated priority tasks for training managers (masters) of modern production: the presence of mentors – experienced managers, qualified personnel who are capable of improving and working in a team, a perfect Personnel Management System in order to improve their skills, effective motivations for employees for professional growth and so on. The article uses a set of interrelated methods to solve the tasks set: theoretical – analysis of pedagogical literature, regulatory and instructional documentation of enterprises in order to determine the real state of professional training of managers of modern production and empirical – questionnaires, testing, observation, interviewing, conversation. The authors have prepared a modern professional development program for managers of modern production in the mining and metallurgical complex of the Nikopol district.ukфахова передвища освітавища освітаспільна взаюмодія (соціальне партнерство)менеджер сучасного виробництвароботодавецьprofessional educationhigher educationjoint interaction (social partnership)manager of modern productionemployerПрофесійна підготовка менеджерів сучасного виробництва: спільна взаємодія закладів освіти і роботодавцівModern Production Managers’ Professional Training: Joint Interaction of Education Institutions and EmployersArticle0000-0002-5369-73290000-0003-1242-241410.24139/2312-5993/2022.01/210-220