Тарасова Тетяна БорисівнаTarasova Tetiana BorysivnaНасінська Наталія МихайлівнаNasinska Nataliia Mykhailivna2021-02-192021-02-192020Насінська, Н. М. Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників [Текст] : магістер. робота / Н. М. Насінська ; науковий керівник Т. Б. Тарасова. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 70 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10138В кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичне та емпіричне визначення вікових психологічних особливостей процесу професійного самовизначення старшокласників і складані психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників. Робота виконана на базі Косівщинської ЗЗСО І-ІІІ ступені ім.Л.Українки Кваліфікаційна робота містить такі розділи: теоретичний аналіз проблеми професійного самовизначення старшокласників.; емперичне дослідження особливостей професійного самовизначення старшокласників. В процесі роботи був вивчений стан проблеми професійного самовизначення в психологічній літературі, визначені психолого-педагогічні підходи до професійного самовизначення старшокласників, було проведено емпіричне дослідження психологічної особливості професійного самовизначення старшокласників: інтересів, комунікативних та організаційних здібностей, типу темпераменту, були складені психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників.Thesis considers the theoretical and empirical definition of age psychological features of the process of professional self-determination of high school students and complex psychological and pedagogical recommendations for optimizing the professional self-determination of high school students. The work was performed on the basis of Kosivshchyna ZZSO I-III degree named after L. Ukrainka . The master's thesis contains the following sections: - theoretical analysis of the problem of professional self-determination of high school students ; - empirical study of the features of professional self-determination of high school students. In the process, was studied the state of the problem of professional self-determination in the psychological literature, were identified psychological and pedagogical approaches to professional self-determination of high school students, was conducted an empirical study of psychological features of professional self-determination of high school students. optimization of professional self-determination of high school students.ukстаршокласникипідліткипрофесійна орієнтаціяпрофесійне самовизначенняпсиходіагностикасамовизначенняhigh school studentsteenagersprofessional orientationprofessional self-determinationpsychodiagnosticsself-determinationПсихологічні особливості професійного самовизначення старшокласниківPsychological Features of Professional Self-Determination of High School StudentsMasters